fredag, juli 08, 2005

dem jer int kloka

Vi satte nästan sextiofemkronors-woken i halsen igår, jag och Martin, när vi på den lilla TV:n uppmonterad på wokställets träpanelsvägg (alltid träpanel) tog del av Londonkaoset. Vi pratade om var man befann sig elfte september (det minns alla) och liksom hukade i stolarna varje gång nya dödssiffror presenterades på extrainsatta Rapport. Hoppas Jordan och Peter Andre inte åker kollektivt.

Sen satte vi oss vid Hornstulls strand och svettades en hel del.



Somnade som ett litet ADHD-barn direkt jag kom hem, vaknade till 21-nyheterna (mer London, inget om Jordan) och gick till Martin och Totte som hade grillmiddag.



I högra kanten kan man se min cykel och på den min Marc Jacobs-väska som jag fick i födelsedagspresent av min sugar daddy.
Hu, vad svårt det är att klä sig när MJ-väskan får den mest alldagliga ensemblen att osa brat. Jag bar mina two-euro-shoes, mina tyska fyrtiotalsshorts, Rodebjerkoftan (reafynd! ser inte alls dyr ut) och hästscarfen som kostade mig tio coronas på UFF, men kände mig som en bortskämd snorunge från Djursholm igår.
Försökte känna min punk med en Sportif-sjal, men det gav bara denna effekt:
1. Nån trodde att Sportif-sjalen var en Pashmina (vilket är vansinne eftersom den är i bomull (bomull!)
2. Felix frågade om min hästscarf var Hermès (hjälp)

2 Comments:

Blogger Lovisienstadt said...

Fantastiska Briti! Du fár mer än gärna länka till min blogg. Jag ska snart länka till din. Hinner inte skriva mer nu, men du ska veta att din blogg är helt king. Och att du är än mer ljuvlig!

fredag, 08 juli, 2005  
Blogger Martin said...

Felix vet väldigt lite om hästar.

lördag, 09 juli, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home