fredag, juli 22, 2005

Hej konsument: Britney Zachary


Senaste impulsköp: Saltvattenspray på H&M. Eller, impuls och impuls, ryktet hade spritt sig att den var The Best.
Bästa promenad: Strandpromenaden i Umeå (minus Broparken där det bara hänger freaks).
Favoritdryck: Vatten och Ramlösa. Drack förut Vichy Noveau tills jag kom på att Ramlösa har snyggare flaskor. Och Del Montes Äpple, apelsin och passionsfruktsjuice!
Äter lyxmiddag på: Lo Scudetto. Inte superlyxigt men deee-licious.
Favoritlyxartikel: Biotherm Oléo Source (creme med eteriska oljor som doftar apelsin!). Är dock sjukt peppad på att prova Diors airbrush-foundation. Att jag knappt använder foundation är inte så viktigt.
Älsklingsljud: Stråkar. (Och regn-mot-tak, men det känns så bögigt.)
Senaste upptäckt i Stockholm: Hermans veg restaurang som brorsan visade. "Stans bästa utsikt" har de rätt i men jag tycker de kan lägga ner "potatis på sjutton olika sätt"-tanken kring buffén.
Favoritgalleri: Loyal. Kan inte påstå att jag kan namedroppa nåt annat.
Favvosajt: Betapet.com
Här bjuder jag mamma på middag: Hemma hos mig.
Favoritförort: Aspudden!
Fikar gärna på: Har stora förväntningar på Mike's i Aspudden, annars får det bli Vurma på Kungsholmen. Café Båten i Umeå får tummen ner för deras nya larviga bordsbeställningssystem i kombination med pubertala servitörer.
Favoritmärke: Krypedalens Tennissällskaps logga. På kläder: så mycket att jag inte kan välja ens fem favoriter. Är väldigt sugen på Rodebjers höstkollektion, tho.
Favoritdjur: Cockerspaniel. (Hatdjur: nakenråttor.)
Favvoskor: Just nu mina bruna flätade låga pumps.
Modeförebild: Kate Moss (claro), Chloe Sevigny, Marina Krekelidou (snyggast i Sverige!).
Mest överskattade affär: ICA Aspudden. Eller, jag vet inte om nån någonsin har skattat den särskilt högt, men de ser bara jävligt självgoda ut, de som verkar äga skiten, och det finner jag ingen anledning för dem att vara.
Favoritprodukt på Systembolaget: Rött vin, inte för fruktigt och mjäkigt.
Bästa fyllekäket: Allt med ost, gärna de dära pluttarna på Burger King med pepperoni och smält ost.
Dansar helst till: DJs Lothquest och Futureman
Senast gnolade: I Sing the Body Electric (Fame Soundtrack)
Senaste fyndet: Mina två-euro-skor (zapatos de abuela som lokalbefolkningen kallar det) från Barcelona.
Bästa romanen: A Heartbreaking Work of Staggering Genius av Dave Eggers. Bäst ever.
Bästa diktsamlingen: pass.
Fulaste färgen på kläder: Ibland kan H&M få till riktigt sjuka kulörer, typ stålgrå med lite grönt. Alla svårdefinerade färger är lite jobbiga.

Låtsas att du är med i DN På Stan du också: Fyll i Hej konsument-enkäten idag!

1 Comments:

Anonymous Östman said...

Vi tror ock på Diors sprayfoundation (Air flash eller hur?),
syndernas förlåtelse,
de dödas uppståndelse
och ett evigt liv (för endast 395kr).
(Ska man ändå häda så är det bäst att göra det ordentligt)

torsdag, 28 juli, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home