tisdag, juli 19, 2005

kjöllerledar'n, akt två

Hej igen, Hanne Kjöller.
Jag ska snart sluta tjata på dig och gå ut och njuta av solen. Innan dess vill jag bara sjunga några rader ur låten Jimi Tenor och Kennet Johnsson av Doktor Kosmos för dig:

ABF en dag
Kennet Johnsson håller föredrag

Det var så jävla bra
Jag tyckte att det var så jävla bra

Han sa: Jag är trött på att få höra
att svensk arbetarklass inte finns mer
Det beror ju blott och bart på hur
man definerar arbetarbegreppet

Man behöver inte vara fattig
Jag menar att den som inte har makt
över sina jobbtider och raster
är arbetarklass

1 Comments:

Anonymous Östmanis said...

såklart har jag ju, förutom polkalåten, även Jimi Tenor och Kennet Johnsson samt Böghockeyns dag i min MP3-spelare..
"Han hade blåjeans och en lila t-shirt instoppad i byxorna från Fruit of the Loom"

lördag, 30 juli, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home