torsdag, juli 28, 2005

Skäms, Carina Berg och what's-her-face!


Just nu lyssnar jag på P3s Radiohuset, där Paolo Roberto är gäst för dagen.
Programledaren, som är en kvinna, verkar ha bestämt sig för att Roberto är ett Sexistsvin och en Buse och försöker liksom sätta dit honom så fort utrymme ges. Dessvärre (för hennes del) är Paolo Roberto ganska duktig på att uttrycka sig verbalt och parerar flinkt alla hennes påhopp tills han slår knock-out i tredje ronden.

Detta förhållande med Sexistsvin vs kvinnlig (ung, oerfaren?) programledare som agerar Kvinnokämpe med syfte att sätta Sexistsvinet på plats (men misslyckas!) kunde senast beskådas i God Natt Sverige där Carina Berg tafatt högg efter Bingo Rimér som bara viftade bort henne som en mygga på ett sommarben.

Jag skulle gärna se henne och P3s Radiohuset-värdinna göra mos av sina respektive gäster. Tyvärr verkar de kliva in i studion med en lite för kaxig tro att slaget redan är vunnet, och när Svinet då visar sig fullt kapabel att försvara sig så rasar deras värld och en pinsam katt och råtta-lek som enbart är till råttans favör sätter igång. När programledaren för Radiohuset börjar klaga på petitesser som att Roberto inte låter henne tala till punkt, så förlorar hon inte bara värdefull tid att styra upp ett bra samtal, utan även lyssnarnas sympatier.
Med god hjälp av dessa programledares brist på objektivitet och klantiga intervjuteknik plus stor självdistans och en gnutta ödmjukhet så framstår Paolo och Bingo som vettiga och rentav... sympatiska.
Jag vill inte tycka om dessa karlar men ni ger mig inget val, Carina Berg och programledare-för-Radiohuset-som-jag-inte-orkar-kolla-upp-namnet-på.

Varför pratar alla på SR skånska eller småländska, btw? Har det tagit över efter Uppsaladialekten (uppländska?) som den nya rikssvenskan?

Nu: tonfisksallad.

1 Comments:

Blogger Lovisienstadt said...

Jag háller med! Man blir galen! VAR FINNS DEN SMARTA som bara kan köra upp ett gäng GENOMTÄNKTA kommentarer i Bingos tonade glasögon? Skulle vi klara det? Jag tror det. Bingo är jag inte rädd för. Men Terry Richardson, däremot. Fy farao.

fredag, 29 juli, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home