lördag, augusti 06, 2005

chez le médecin: j'ai mal au ventre

Om jag bara vågade skulle jag skriva om min mage lika mycket som Linda Skugge.
Inte pga allmän begäran direkt, men för att det styr hela min vardag och nu börjar det anta sådana proportioner att jag blir mer och mer säker på att det är en Allvarlig Sjukdom.

Men jag är lite för pryd.
Och Skugges blogg orkar jag inte ens läsa längre.

Pratade norska igår med en tjej från Trondheim som sa att jag hade Oslo-dialekt (Yey!). Vid ett tillfälle uttalade min mun orden "d'aekke no saerlig" och jag blev själv förvånad. Kom på en massa slang jag trodde jag glömt men det bara sprutade ur mig och jag var Expert. Osloexpert.

Jag undrar om det var nån som tänkte på att jag hade på mig sportBH igår? Så himla ofranskt av mig. Shit, jag hade verkligen laddat för att dansa och så blev det sån pyspunka.

Nu ska jag laga lyxfrukost och sen ska jag klä om soffgruppen. Sug på den, suckas!

5 Comments:

Blogger cherry said...

kan bara skicka meddelanden via bloggen så ja, läste din dagbok och trodde att det var min. ytterst obehagligt, men fint också.

lördag, 06 augusti, 2005  
Anonymous Wilander of KTS said...

Vilket tyg använder du till soffgruppen? SOFFGRUPPEN! Det är jätteroligt att du har en soffgrupp! Brita har en soffgrupp!

Nu har jag köpt dina Sephora-flaskor. Hoppas det blev rätt. Annars fár vi ge dem át Anne Bäckström. Som pärlor för svin.

lördag, 06 augusti, 2005  
Blogger kick ass said...

naej
ikke josefsons
-> la redoute

söndag, 07 augusti, 2005  
Blogger Brita said...

samma soffgrupp som följde med lägenheten som jag erbjuder mig att ge till Roland Mouret- den spanska andarnas hus-soffgruppen. ugly as hell. men fin med lite rött tyg håper jeg.

tack för sephora! belöning erhålles vid ankomst till stockholm. ledtråd: my little pony.

söndag, 07 augusti, 2005  
Anonymous wilander said...

JAAAAA! my little pony! jag vet vad det är! thankyoulord! thankyoubrita!

du, jag vet inte om jag nár dig pá din vanliga mobil, och numret du SMS:ade mig frán har jag inte kvar. skicka ett meddelande eller mail sá jag vet hur jag ska ná dig pá tisdag fm. VIKTIGT!

just det, vi máste vara pá skansen kring 18.45. är du jobbfri dá?

söndag, 07 augusti, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home