torsdag, augusti 25, 2005

cool in school

Var på Pressdag på Stockholm Modecenter och för att vara ärlig: what a load of crap. Eller, det var fint ordnat och så men själva modet, själva Gräddan Av: meeeesigt.
Spontanintervjuade en stylist och en makeupartist, åt lite linssallad och bröd med färskost och drog tillbaka till skolan.
Jag älskar skolan.
Hade så bråttom tillbaka att jag sprang över Liljeholmsbron. Ett problem uppstod i mina flipflops med lackkänsla när det hamnade vatten mellan foten och lacksulan: jag halkade ur skorna helt enkelt. Gång på gång. Försökte få någon slags ordning, gå sakta och knipa fast med tårna men vips så gled jag av och hamnade på asfalten igen. Jag var som Bambi på isen, fast i mina skor.
Måste köpa nya skor.
Var på Beneath och kollade in nya Nikegrejerna och blev kär i ett par vita, liksom flätade höga sneakers. Jag behöver ett par sneakers. Har bara klackisar och (obviamente:) skridskor.

Har förresten hittat en ny cape. Den är helt perfekt. Självklart Hempan och nu ska det fanimej inte bli nåt mer Hempa för min del, jag blir så himla förutsägbar och tråkig. Ska kolla Carin Wester innan ifall hon har nåt bättre. Men Rodebjers höst/vinter- nej, det var väl inte så himla spännande ändå. Allt fint såklart, men inget som jag absolut absolut måste ha.

Förresten hade jag mittbena idag och Sara sa att jag påminde om Sienna Miller. Ska aldrig mer ha mittbena igen.

5 Comments:

Blogger Manis said...

hittade ett långt Rodebjer-linne i nån sorts plommonröd som var fint som jag inte kan ha för att jag ser ut som en dvärgahövding i klänningar o dyl. jag ska tvinga en lång person att köpa det. gnägg o kram!

torsdag, 25 augusti, 2005  
Blogger cherry said...

sienna = döden

torsdag, 25 augusti, 2005  
Blogger Martin said...

idag eller kanske igår, beroende på hur man ser det. fick jag rosenrot av min käre mor - äntligen!

söndag, 28 augusti, 2005  
Blogger cherry said...

finemang! jag åker upp imorn.

söndag, 28 augusti, 2005  
Anonymous Tilda said...

Sitter och smågarvar. Åt Sienna, åt flipflopsen...

Har du hittat nån cape? I'm guessing du vill ha en svart?! Annars gjorde min coola kompis Johanna flera caper förra året (hon var tidig, kanske kan skyllas på att hon då just flyttat hem från London som ju alltid är före sverige). De såldes på Tjallamalla men i sverige är ju folk sega så de sålde inte så bra. En har djungeldjur på tyget och gröna detaljer. Mucho snygg. Du blir ju ensam om den, alltså inte "förutsägbar och tråkig"... Intressant?? Jag har en brun kantad med rosa band med garnbollar. Tror hon kan ha en sån också. Men då blir vi två...

lördag, 01 oktober, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home