lördag, augusti 13, 2005

free palestine? no, I just like the pattern

Bar en palestinasjal igår, hur känns det? Ok, det var en fake men ett otränat öga ser ju inte det och jag vill absolut inte misstagas för någon som vill göra ett politiskt statement: I'm all about the fashion you know. Och jag råkar tycka att palestinasjalar har ett utomordentligt fint mönster. Den var en del av en gråskalig klädsel med grå jeans, grå kort kavaj, puderrosa ballonglinne och sårskorperött nagellack både på tår och händer.

Provade capen, men jag vet inte. Kände mig så fluffig i den och jag ville ju vara e l e g a n t. Låg alltså en massa pengar och brände i min ficka, men jag hittade faktiskt inget att köpa. Jo, en tirsa på Weekday som var på rea och således kostade fyrtio spänn. Och en super-bh från Triumph som jag köpte på Åhlens, alltså kunde jag till viss del finansiera köpet med min värdecheck på femtio kronor. Älskar Åhlenskortet. Älskar dock inte Åhlens City.

Nu ska jag väcka J som lovade mig femhundra pistoler om han inte steg upp inom fem min (vilket han inte har). Kommer tyvärr aldrig att få dessa pengar ändå.

4 Comments:

Anonymous Isabel said...

Jaså du! Där ser man, jag kände nästan på mig att du var en sån som googlade på ditt eget namn! Hur som helst, du förtjänar beröm. Du är grym!

lördag, 13 augusti, 2005  
Blogger Martin said...

jag tycker man ska ta det där med palestinasjalen vidare. bryta ner den. sy upp den igen, fast som en tisha eller whtevr.

söndag, 14 augusti, 2005  
Blogger Brita said...

mart: jag vet men jag sa ju det- typ klippa den i bitar och sy ihop oregelbundet så det blir lite schyssta bubblor och så.

isabel: haha, men det var faktiskt första gången! hjade inte kommit på det oim inte J visat vägen. men det ger mersmak, nu ska jag googla ALLT.

söndag, 14 augusti, 2005  
Blogger cherry said...

åhlens city, döden in person.

söndag, 14 augusti, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home