tisdag, augusti 16, 2005

rosenrot, rosenfot

Är så himla trött nuförtiden. Vet inte om det är utmattningen av att jag börjat skolan, eller om min kropp håller på att lägga av i ren protest för att jag inte tar hand om mig själv och min mage. Det enda jag orkar med är att sträckkolla på SATC för det är svårt att följa med när man slumrar till hela tiden och SATC har jag ju redan sett.
Men det gör mig förbannad att jag har energi som en sjuttioåring för jag vill ju vara alert och peppad på skolan, inte "oj, vad jobbigt att börja nio ska vi inte säga tio, halv ett?". Imorgon blir det rosenrot intravenöst. Lisa Milberg gillar rosenrot så jag är villig att ge det en chans. Dessutom är det olagligt i Norge, jag ser det som någon sorts garanti.

Tröstshoppade ett par röda skor idag efter en lunch med min love på Grill. Har känt ett tag att jag behöver nåt rött och idag snubblade jag över dem på Sko Dig vid Odenplan. Flätade över tån, kilklack (även den röd, inget reptjafs), very hemmafru på femtiotalet vilket matchar min faiblesse för kakbak. Cherry, vi kanske ska teama upp och byta pajrecept eller nåt.

Har i alla fall en presentation på fredag som kommer innehålla orden "valfritt husdjur under tio kilo" samt en indianhövding. Det ni.

11 Comments:

Blogger Martin said...

"Dessutom är det olagligt i Norge, jag ser det som någon sorts garanti."
Roligt. Flera saker borde falla in i denna kategori.

tisdag, 16 augusti, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

Mina röda kilklackar har repsula och det funkar UTMÄRKT! INGEN SULFASCISM PÅ VÅRA GATOR! Men... eh... de verkar jättefina. I love you.

tisdag, 16 augusti, 2005  
Blogger Brita said...

även C-vitamin är olagligt i Norge. därför får man bara köpa ett paket apelsinjuice åt gången också.

lovi: känn på namnet på dojorna: Sköna Marie

onsdag, 17 augusti, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

SKÖNA MARIE! jag ÄLSKAR Sköna Marie! Det är de skönaste, finaste och svenskaste skorna! På Myrorna står jag alltid och peppar tanter på att köpa dem:

"Jo, man hör ju på namnet att de är otroligt sköna, och så är det ju svensk kvalitet också!"

Du har gjort ett utmärkt val.

onsdag, 17 augusti, 2005  
Blogger cherry said...

i'm in! har ett fantastiskt brödrecept på lager som jag är villig att dela med mig av.

onsdag, 17 augusti, 2005  
Blogger Viktorov said...

Rosenrot har jag också funderat på som höjare av allmän pigghetskänsla, men jag har ändå backat ur, det kan ju se ut som att man tar den för att höja sexlusten också, och det kan ju vara lite pinsamt.

onsdag, 17 augusti, 2005  
Blogger Brita said...

viktor: haha, du menar efter kvällstidningarnas skriverier om Regina Lund och hennes "lustpiller"?

torsdag, 18 augusti, 2005  
Blogger Manis said...

Berättade jag om min mormor och att hennes fötter var max en halv storlek större än mina? Berättade jag också hur MÅNGA par skor hon hade? Jag nämnde iaf inte hur många av dem som var Marie, men du kanske kan tänka dig..

//Tusen Par Flats

söndag, 21 augusti, 2005  
Anonymous Johanna N said...

Hej namne! (Jag får bara heta det av företag som skickar erbjudanden till mig - "Kära Britta N------"...)

Tänkte ju att jag skulle ge dig länken till bloggen jag misstog för din, men jag ser att J redan har googlat fram den till dig, så då är ju allt klart.

Kul att du enjoyade allsången!

söndag, 21 augusti, 2005  
Blogger Brita said...

johanna, allsången var det finaste som hände mig på hela sommaren!

måndag, 22 augusti, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

come back, briti. skriv lite!

måndag, 22 augusti, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home