torsdag, augusti 11, 2005

une rêve d'autre temps



En liten skatt har lånats ut till mig och jag vet inte om jag kommer att lämna tillbaka den någonsin. Det är en bok med stickbeskrivningar från 1944 och jag vet inte om jag behöver förklara för er exakt hur delicious det är men vi kan väl likna det vid Marabous Dark Milk. Det är bra att mamma sparar på såna grejer. Mindre bra att hon insisterar på att få tillbaka. Jag är inte så värst bra på att sticka, men mormor stickar som en liten maskin. Tydligen hade hon stickat en hel kofta till min moster på bara en månad och nu är hon sugen på ett nytt projekt (mitt fyrtiotal!).
För övrigt är det Älg-helg där i Storuman den tjugonde. Det ante mig.

På Zara har jag idag förälskat mig i en cape. Jag måste (MÅ) ha den, älska den. Jag måste få känna hur det känns att vara klädd för rävjakt någonstans i England i början av seklet. Tror jag ska be om förskott imorgon, och sen handla på jobbtid. Sista dagen imorgon ju. Man fick.
På H&M finns det kanske sju plagg som jag åtrår hett just nu. Det klart att det blir snyggt när två tredjedelar av Nakkna jobbar där.
Helst vill jag ha långa hudfärgade koftan med fickor och pennkjolen med smala veck. Tror dock att mina ben kommer se ca 5cm långa ut i pennkjolen, men det kan vara värt då man får en schysst häck nästan automatiskt.

Nu ska jag laga rysk köttfärsås. Har hängt med D idag och då kan jag ju lika gärna fortsätta med öststatstemat.

2 Comments:

Blogger cherry said...

det finns en annan lång kofta på hempan i blyerts-grått med knappar fram som är fin som snus.

lördag, 13 augusti, 2005  
Blogger Brita said...

ja! men det är den jag menar. finns alltså även i hud.

lördag, 13 augusti, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home