onsdag, september 14, 2005

andras olycka- min underhållning



Ibland känns det som att folk tycker att jag borde skämmas för att jag tycker vissa saker är roliga / fascinerande.
Jag kan förstå det. Jag kan förstå att man rynkar på näsan åt min upphetsning över Linda Rosings kokosbollsätande eller Noppes barnaäktenskap.
Men jag kan inte förstå hur man kan låta bli att fortsätta titta och skruva upp volymen när det är tumörspecial på Oprah.
Amazing Tumors Caught on Tape, typ.
Idag var det en kvinna i Oprahs gula soffa som hade haft en tumör på ryggen på 134kg.
Själv vägde hon vid tidpunkten 44kg.
Tumören satt fast på ryggen och hon gick runt med den och jobbade som vanligt.
Lite jobbigt hade det blivit på sistone, sa hon, eftersom blodet börjat strömma genom blobban vilket gav henne minnesförlust och ibland orsakade avsvimningar på grund av syrebristen i hjärnan.
Ändå hann den växa sig 134kg tung innan den opererades bort.
Borde man inte fundera på operation vid tio kilo? Eller femtio?
Hela dokumentären om hennes liv som bihang till en sjukdomssvulst hade visats på Discovery Channel.
Ångrar att jag inte ShowViewade.

7 Comments:

Blogger Lovisienstadt said...

Haha, så sjukt.

Men B, oroa dig inte. Vi är många. Vi är dina medbröder och medsystrar. Fast jag anser mig vara normal. SENSATIONS-TV och sensationsnyheter är mitt nya gift (jag har gett upp sockret!). Och den dagen jag inte gråter när jag ser Oprah på TV är ingen riktig dag.

Jag är dessutom sjukt intresserad av Noppe. Och alla andra kungakompisar.

onsdag, 14 september, 2005  
Blogger Viktorov said...

Har du slutat blogga?

onsdag, 21 september, 2005  
Blogger Jacob! said...

Brita har inte slutat -- vi har bara inte fått internet i nya lägenheten än!

Tack, tack, hej!

onsdag, 21 september, 2005  
Blogger Manis said...

Men DU har slutat, Jacob? Gör inte det!

onsdag, 21 september, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

Den är jag med på! JACOB, blogga MERA!
Och hälsa Brita att hon är en tulpan!

onsdag, 21 september, 2005  
Blogger Brita said...

och här går man in, och blir skitglad att jag har fyra nya kommentarer, och så är det bara en massa tjafs om min snubbe!

torsdag, 22 september, 2005  
Blogger Goesta said...

jag vill ha ett kort på tumören! tog du inte ett sånt också?

Aaron

tisdag, 27 september, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home