torsdag, september 08, 2005

Det mäktigaste jag någonsin hört

hörde jag idag.

J i min klass har en kompis som bor i Bolivia. Den här kompisen berättade för J att de just fångat Bolivias störste knarkkung som nu satt i häktet. När han satt där i häktet så fick han väl ganska dystra prognoser av sina rådgivare och började fatta att det här skulle förmodligen sluta i ett ganska saftigt straff med en sisådär hundra år bakom lås och bom.
-Det måste ju gå att komma överens om nånting, tänkte Hertig Knark och kallade till sig... well, regeringen, typ. Jaha, vad hade han för förslag som skulle få dem att lindra hans förmodade straff?
Jo, han ba:
-Om jag betalar hela Bolivias statsskuld, hur känns det?

Fatta
1. så sjukt jävla rik han måste vara
2. vilket superland Bolivia plötsligt skulle bli utan statsskuld!

Det roligaste jag vet är folk som är snuskigt rika. Som med IT-boomen då det fanns en massa tonåringar med miljoner som åkte helikopter till jobbet och bekostade konstiga projekt och köpte lite öar här och där.

3 Comments:

Blogger Viktorov said...

Det mäktiga är ju vad urfattiga Bolivia ska göra. Båda valmöjligheterna känns ju helt sinnessjuka. De kan ju inte tacka nej till at någon fixar hela statsskulden, men de kan ju heller inte låta en av landets värsta brottslingar köpa sig fri. Det skulle vara den största korruptionen någonsin och få Bolivia att framstå som ett riktigt smutsigt land. Jag ska hålla mig uppdaterad på detta. Tack Brita! En på mitt jobb är ihop med en Bolivian. Deras barn heter Olivia. Är inte det lite sjukt?
BOlivia - Olivia?

lördag, 10 september, 2005  
Blogger Martin said...

väldigt roligt. jag kommer sätta upp en pjäs på det här temat.

måndag, 12 september, 2005  
Blogger Brita said...

nej, tyvärr så tackade Bolivia nej till knarkkosingen. synd. en pjäs i en akt, martin.

tisdag, 13 september, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home