torsdag, september 01, 2005

fashion FAUX pas



Gick in mina nya kopia-av-Acne-Hug-Fletch-jeans idag. Kändes ok trots att jag ser ut som en amerikan som vill dölja sin feta röv med ännu större jeans.
Matchade med Dödens Skor (se bild i tidigare inlägg) men var tvungen att byta för det blev så kallt om fossingarna. Är i Umeå och hösten gör sig påmind.

Vilket sjukt sammanträffande att Elin råkar vara här hon också. Det är skönt att träffas och prata i Vi-form. "-Vad tycker vi egentligen om etno-trenden?" osv.(Vi tycker inte om.)
Var en sväng på Kii och de har tagit in Rodebjer men jag tycker ändå det är en värdelös butik. Fast den matchar bra med alla frillor här i stan, de är säkert nöjda. Här finns något för varje auberginefärgad skalp med blockslingor.
Såg dock en Stray Boys-tröja som jag ville ha litegrann, första gången det hänt tror jag.

Har köpt Chloé-tirsa på Ebay för tio pund. Skulle tro att den är fake men det är ju mina jeans och allt annat jag äger också för den delen så jag är inte arg på dig, Ebay. Tvärtom- jag känner att det här är början på något väldigt fint, kompis. Vi ses på Webben!

9 Comments:

Blogger Manis said...

Snacka inte skit om Kii din hövdingsförrädare - det är det enda vi har! Och det finns ETT fint Rodebjer-linne där som jag ser ut som en dvärgahövding i. Puss.

torsdag, 01 september, 2005  
Blogger Brita said...

alltså jag vill egentligen inte klaga men de ger mig inget val: alla omotiverade volang- och fransplagg plagg med skrikiga mönster samt VILA-kläder á la stickad-tröja-med-inbyggd-skjortkrage, de petar mig i ögat vettu. Om inte tidningen Habitat envisats med att ge dem priser i tid och otid för Bästa Butik så hade jag kanske låtit det passera, men icke.

torsdag, 01 september, 2005  
Blogger Martin said...

idag kom jag hem från skolan klockan fem och skulle ta ett nap - vaknade fem timmar senare (!!)

torsdag, 01 september, 2005  
Blogger Manis said...

jag förstår Brita, VILA och andra riktigt fula saker hänger i vägen. jag kan egentligen inte försvara dem heller, vi går till Myrorna istället

fredag, 02 september, 2005  
Blogger cherry said...

hatar du också etno? åh tvillingsjäl!

är jeansen från hempan förresten? såg ett par hug-kopior där idag. blev lite ledsen eftersom jag själv släpade runt benen i den äkta varan. sedan blev jag snuvad på en blekrosa top också. marina k högg den.

fredag, 02 september, 2005  
Blogger Brita said...

ja, från hempan såklart. måste sluta. är i umeå på avgiftning just nu- här finns inte den exklusiva trendlinjen tidigare känd som Clothes.

men till det viktigaste: vilken blekrosa top? vilken dröm att bli snuvad på något av marina k. eller ja, hellre henne än någon random tonåring.

fredag, 02 september, 2005  
Blogger Brita said...

jag HATAR etno. allt som matchar hennafärgat hår är lika med döden.

fredag, 02 september, 2005  
Anonymous viktorov said...

Etno är bra. Etnojazz är bra. Jag gillar worldmusic och naturmaterial. Naturechild!

fredag, 02 september, 2005  
Blogger cherry said...

en långärmad med hög hals i nåt silkigt material. väldigt preppy.

lördag, 03 september, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home