torsdag, oktober 27, 2005

besvikelser del två


Iförrgår skulle jag köpa nya l'Officiel med Sevigny på omslaget men köpet gick inte igenom och jag fick skämmas å CSNs vägnar.
"Ses imorgon, då!" sa PressStop-killen men han visste ju inte att jag skulle bli tvärsjuk och vara sängliggandes en och en halv dag.
Jag har varit så sjuk att jag inte orkat plocka upp en tappad tv-kontroll.
Och ingen Chloe hade jag.
Däremot en massa designhistoria som jag listigt nog införskaffade precis då jag insåg att jag skulle dö om jag inte tillät mig själv att sängliggas.

Nu är jag nästan frisk och en jeansstorlek mindre.
Jag älskar att hitta gamla Cheap Monday man tvättat för små som helt plötsligt passar.
Lika glad blir jag att Acne-jeansen från min fettso-peak INTE passar.
Det är de små sakerna.
De som väger upp att Stella verkligen gjort H&M av sina kläder.
Inte Clothes, alltså, utan L.O.G.G.
Fast rosettkavajen är min!
Och jag tältar utanför.

Förresten har jag korat Årets Film och det är ingen mindre än I Heart Huckabees.
Det var filmen jag låg och försökte spela upp i huvudet eftersom jag inte orkade gå och hyra.
Istället fick jag i researchsyfte lida mig igenom Something's Gotta Give vars enda ljuspunkt är Jack Nicholsons lillstjärt som trippar iväg i en sjukhusklänning.
Och det är bara lite kul.

2 Comments:

Blogger Manis said...

Jag tror att jag och Huggers höjde på ögonbrynen och gapade ungefär 50/50 när vi såg I Heart Huckabees en sömnlös sommarnatt. Den är faktiskt rövens bra.

torsdag, 27 oktober, 2005  
Blogger sweetshop said...

Men skriv då, skriiiiv! Jag hoppar in här nästan varje dag och hoppas på ett nytt inlägg. Vad händer på überclass-skolan och exakt hur många procent av Stockholms brudar springer omkring i bruna stövlar?

/ Franie

fredag, 04 november, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home