måndag, oktober 17, 2005

deg

Inga miljoner men ändå: en projektanställning.
Plötsligt var jag inte fattig student längre.
Snart ska jag fira genom att köpa Pradabrillor.
Tro dock inte att jag går ur den här två månader långa prövotiden utan lärdomar.

Det här har jag lärt mig:
- för femton kronor kan man antingen få en (1) portion strips eller två liter grönsakssoppa. Det är dumt att välja stripsen.
- HG (havregrynsgröt) är utmärkt frukost och strängt vanebildande.
- det är bra att ha kompisar på Academy of Hair.
- Te smakar minst lika bra utan mjölk.
- Föräldrahem med trädgård är bra. Rucola, lingonsylt, hallonsylt och rödvinbärsaft är några godsaker jag fått av mödernet som odlat och lagat.
- På hudvården finns dock inga pengar att spara. YSL och Biotherm är värda varenda krona och jag är ledsen att jag någonsin trodde nåt annat.

Och apropå det vill jag ta tillbaka en grej jag skrivit tidigare: Dr Hauschka är crap. Jag har torraste huden ever trots att jag smörjer in mig med olja. OLJA. Förlåt att jag lurats. Jag visste inte.

4 Comments:

Blogger Jacob! said...

VA! RÖDVINBÄRSSAFT!? HAR DU GÖMT DEN FÖR MIG?

måndag, 17 oktober, 2005  
Blogger cherry said...

dr hauschka, lömsk jävel.

tisdag, 18 oktober, 2005  
Blogger Manis said...

Åaaaa, hemkokt lingonsylt också, till HGn!!

("urgzjbiu"- en orch?)

tisdag, 18 oktober, 2005  
Blogger Viktorov said...

Borde inte Havregrynsgröt heta HGG?

torsdag, 20 oktober, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home