onsdag, oktober 19, 2005

en dag, två kräks

Idag fick jag det igen- prestationsångestkväljningarna.
De kommer helt oinbjudna, sköljer över mig som en tio sekunders influensa, och jag vill bara kräkas ur all stress.
Måste ju finnas nåt piller någon kan skriva ut åt mig så jag slipper.
Men vad söker man för då?
Jag hade till och med grundat med HG, trygga kläder och rosenrot.

Premiär idag för Kappan.
Bästa betyget: gamla tanter ger mig långa blickar!
Annars känner jag mig som en rysk babusjka. På gott och ont.

Viktigt:
Missa inte Som alla andra på SVT söndag den 30 kl 11.20.
En reprisering av det finaste jag sett på länge:

Moneer (12) has Asperger's Syndrome, and reacts violently to the death of his mother. Roy (18) is in his final year at school and wants a girlfriend. Roxanne (12) wants to be normal and finds it painful coming to terms with the condition. Esther (18) has a special gift for explaining the autistic world.

Tårarna är nära när Moneer sätter sig i en kista i vilken han kan prata fritt om sin mamma.
Är lite svag för autism, asså.

En till grej ni inte får missa är tidningen Vimmels omslag.
Ni behöver inte köpa den, bara liksom jag gå in på 7-11 där den står prydligt placerad vid kassan, ta en titt och DÖ.
Top Model-finalisterna. Med kackigt smink och dålig belysning.
Det kan vara det sämsta ambitiösa fotot jag sett i hela mitt liv.
Jag får flera kubikliter vatten på min Mariakvarn för alla ser hemska ut men OMG hon lyser upp som hemskast av dem alla.
Hur tänkte ni, stylisten och fotgrafen?

4 Comments:

Anonymous Tilda said...

Åh. Panikångest-illamående kallar jag det. Det sköljer verkligen över. Man tror att man ska kräkas inom 5 sekunder. Jag har tom gått av i gamla stan för att göra det i en papperskorg. Men man kräks aldrig.
Om man yoga-andas och tänker att det bara är psykiskt så går det över.

onsdag, 19 oktober, 2005  
Anonymous anna-carin said...

låter som att du behöver en liten mysig stund med ejsi-avslappningAB! jag har gått kurser i hur man relaxar i skolan, massage å allt. inga piller som behövs här inte. vi kirrar det, ses om mindre än två veckor babu!! puss/systr

onsdag, 19 oktober, 2005  
Blogger cherry said...

jag vet, vimmel-bilden är hilarious!

torsdag, 20 oktober, 2005  
Anonymous Tilda said...

Jag har tom gratisbläddrat lite i Vimmel. Bilderna är skitfula. Alla brudarna har döda blickar och tråkiga fejs i allmänhet.

torsdag, 20 oktober, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home