tisdag, oktober 18, 2005

enkät om hud

Alltså: hjälp. Jag behöver hjälp.
Vad använder NI för att huden ska bli ren, fin och återfuktad?
Ska jag gå tillbaka till Biotherm ansiktstvätt, YSL ansiktsvatten och Biotherm fukt eller har ni något bättre förslag?

Dr Hauschka tänker jag få legitimationen konfiskerad på.
Det finns faktiskt något som heter Lex Maria, Dr H!
Min hy vanvårdades när du hade jour och jag har helt tappat respekten för läkarkåren.
Att du bryr dig om djuren och miljön bryr jag mig inte ett skit om , Dr Hauschka, för huden- huden är ledsen.
Och det är DITT fel din subba.

13 Comments:

Blogger Manis said...

Inget märkvärdigt, bara Nivea All Day Aqua. Fast jag har fått stora nojan nu och kommer att köpa en dyr anti-rynk nästa gång.

"bemyrqiq"

onsdag, 19 oktober, 2005  
Blogger cherry said...

Top of the pops:
Philosophy - hope in a jar
Clinique - super defense
Dermalogica - skin smoothing creme

onsdag, 19 oktober, 2005  
Blogger kick ass said...

dermalogica bästa dagkrämen
md bästa ansiktstvätten (torkar inte ut!)
decléor bästa nattkrämen

onsdag, 19 oktober, 2005  
Blogger någon said...

Jag skeptar fett på Biotherms hudkrämer. Använde dem i ett par år för att de var roligast att köpa när man stod i taxfreebutiken. Tills jag insåg att huden var lika torr som förut.
Sen bytte jag till L'Oreal, Hydrafresh, för att testa något billigt. Och banne mig, min hud är bättre nu än när Biotherm fick återfukta den.

För rengöring använder jag nån Roc-smet som jag tror är rätt OK, men jag har aldrig riktigt orkat köra ansiktsvattenrejset så jag kan inte tipsa om något där.

onsdag, 19 oktober, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

B: Men du har ALLTID prisat doktorn! VAd gillade du förut som du inte gillar nu?

What's wrong with Vichy?

onsdag, 19 oktober, 2005  
Blogger Brita said...

Tack alla ni som deltog i enkäten. En treväxlad mountainbike kommer på posten.

Man kan ju snabbt konstatera att olika hy gillar olika grejer.

Hydrafresh, Jorran, har både jag och min syster spottat på varsin gång.

Nivea är typ hela min familj allergisk mot, Fatima. Jag tror morsan la köpstopp på hela märket nångång tidigt nittiotal.

Vichy var det väl jag som tipsade dig om, Lovi? Jag minns inte varför jag slutade, de är ju skitbra! Luktar gott också.
Tror dock att det är dags för mig att prova Dermatologica.

men vad TVÄTTAR ni med, KickAss och Cherry Blossom?

onsdag, 19 oktober, 2005  
Blogger Brita said...

fel med doktorn: hudn jer törr som fnöske. trots olja och en stor dos god vilja. plus att tonårshuden kommit tillbaka. men det beror nog mycket på magen.

onsdag, 19 oktober, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

Japp, du gav mig Vichy (och världens finaste My Little Pony-mugg). Halleluja för det. Jag älskar Vichy-doften. Plus att de inte är så fasligt dyra.

Fler undersökningar, tack! Gör ett nytt inlägg där du frågar efter favoritschampo!

onsdag, 19 oktober, 2005  
Blogger någon said...

Sant att olika hy gillar olika grejer, säkert även om man tillhör samma typ av problemhy.

Men det som suger mest är ju att man inte klarar att vara trogen ens mot grejer som funkar, man vill liksom ha en ny sort nästa gång ändå! :-(

Äh. Nu har ditt blogginlägg öppnat dörren till mitt behov av att köpa nya burkar - mkt olägligt eftersom jag står på Arlanda om en vecka! ;-)

torsdag, 20 oktober, 2005  
Blogger Brita said...

jorran: jag hör crew sjunga i huvudet: TAX-FREE!

torsdag, 20 oktober, 2005  
Anonymous jorran said...

Rajraj party, disco party, rajraj party tonight! :-D

En av Crews bästa låtar, foh sure!

torsdag, 20 oktober, 2005  
Blogger kick ass said...

oj! en fråga! till mig!

tvätt
sommar: lancôme mousse confort
vinter: md (den milda rengöringen)

förresten har blåvitt en superbillig fuktkräm (15kronor tuben) som är bra om man tränar mycket och behöver återfukta typ fler gånger om dan för att man tränar morgon och kväll och inte har råd att smörja in sig med 500kronors kräm 4 gånger om dagen

måndag, 24 oktober, 2005  
Blogger abc123 said...

vad är det som är fel med Dr Hauschka? Kändisar prisar och lovar guld och gröna skogar har jag för mig.

måndag, 31 oktober, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home