torsdag, oktober 20, 2005

för länge sen

Idag har jag funderat lite på högstadiet.

Såhär var jag på högstadiet:
- pojkflickig (sk8)
- en entertainer
- ambitionslös så när som på språkbetygen

Det känns konstigt att bara två, tre personer av de som jag umgås med idag vet vem jag var på högstadiet.
Jag kan säga "..som när jag praoade på Bullen" och alla ba -VA, har du praoat på Bullen?! för hade de känt mig länge hade de redan fått höra det typ en miljard gånger.
En rolig sak är att jag på samma nonchalanta sätt nämnde för J och S i klassen att jag har tävlat i SM i dubbelhopprep och de blev inte bara chockade utan även superimponerade.
Jag bara: ... så hoppade vi ner i brygga" och de bara: - Oooh
Jag: - ... hjulade in i bågen
De: - Ooh!
Blev så himla stolt.
Kan inte minnas att det var någon som brydde sig särskilt mycket om det ens back in the days.

2 Comments:

Blogger Manis said...

Du verkar ha varit helt gränslöst cool i grundskolan, till skillnad från oss andra blåsorkesternördar. Man fattar ju när man ser klassfotot där du står längst bak i mitten med grymma blicken och en schysst page. Du hade lätt fått hela min veckopeng för att hänga med mig.

torsdag, 20 oktober, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

Hey, I looove you. Du måste berätta om dina konståkningsskills också. Har du inga bilder från den tiden? Vi kan byta foton. Du får ett föreställande mig i gympadräkt och jag får föreställande dig i skridskor. Och så får vi båda ett med Viktor i balettdräkt.

söndag, 23 oktober, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home