onsdag, oktober 05, 2005

joel nordström in my heart


Nyss hade vi typografitenta.
Det var roligt, alltså HAHA (vi var många som skrattade), eftersom tentan inte handlade om någonting vi pluggat.
Det värsta jag vet är att vara boksmart, men om man tänker ha en tenta som till sjuttio procent handlar om en massa olika typsnitt så kan man ju hinta det eftersom jag mycket hellre hade pluggat just det istället för fyrkants indrag och marginaljustering hit och dit.
Fast jag hade inte haft fler rätta svar eftersom jag hade struntat i att studera fula script, vilka var överrepresenterade på tentan.
Jag bryr mig bara om fina, anrika tysnitt med historia. Som t ex Caslon, Times, Bodoni och Kada, hehe.
(tack igen, M, för världens finaste inflyttningspresent)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

vi hade iaf rätt på comic sans!!!!

/sandra.

onsdag, 05 oktober, 2005  
Anonymous Isabel said...

Dont! Flashbacks till min gamla lärare Rolf. Typografi -Jag fixar inte det såhär tidigt på morgonen.

torsdag, 06 oktober, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home