torsdag, oktober 06, 2005

sökes: död konformad räv


Att göra:

- hitta mössa till Carin Wester-kappan. Är lite peppad på päls, men köpte en i fake och det gjorde inget för mig. Kroppen verkar vara sugen på att beklädas i lite äkta döräv.
- min första faktura! Som jag skriver själv, alltså. Av andra har jag fått massor.
- stressa ner. Allt ont kommer ur stressen; muskelknutarna, magbesvären och därigenom huden huden förbannade tonårshuden.

Ikväll blir det Lost avsnitt tre. Jag dör. Det är så jävla spännande att jag börjat snoka runt på en massa Lostforum för att kolla vad fasiken man ska tro om allt som händer. Det är nog det nördigaste jag gjort i mitt liv hittills. Ibland är det skönt att vi kollar på datorn så man kan avskärma sig från den stundtals tärande sug-i-magen-spänningen.
"Ska vi minimera fönstret?" kan Jacob fråga.
Då kan man titta vidare utan att börja gråta av nervositet.

Förutom Lost är jag (fortfarande!) så himla opeppad. Inget biter på mig, jag blir inte upprörd eller särskilt glad åt någonting. Är i sjukt behov av bekräftelse också, men allt jag får är tjejer som tycker jag är "söt". Jag vill inte vara söt, jag vill vara femme fatale, farlig och sexy. Svårt att vara det i sneakers kanske men jag har ju stukat foten, vad begär ni?

Det här är det enda som framkallar känsloyttringar hos mig nuförtidn:
- scenen i Old School då Will Ferrell får en bedövningspil i halspulsådern. Hilarious.
- folk som säger att de är ointresserade av politik "för det är så tråkigt". Ja, hemskt tråkigt med demokrati och sånt tjafs.
- SL-strejken. Blir alldeles varm i hjärtat.
- Umeå. En klassperson åkte till Umeå idag, för att hälsa på inflyttade kompisar. Blev så himla avis.
Är det höst i Umeå nu? Alltså riktig höst med frost på morgonen och röda löv längs hela strandpromenaden? Ringde Lovi för att få une aire d'Umeå. Hon skulle äta på Max och ville inte prata med mig så länge. Hoppas ni tog väl hand om Lovi, Max. Hon förtjänar den allra bästa stripsmenyn ni kan uppbringa. Med originaldressing. Lilla nakenhunden.

10 Comments:

Blogger Lovisienstadt said...

Jo, jag ville prata med dig men kunde inte eftersom vi skulle fira Viktors lägenhetsaffär. Och här ska du få höra: Hösten är helt underbar nu. Ingen frost på morgonen, dock. Herr Höst är mild i år. Men träden längs älven skriker av färger. Mest av gult och orange. Jag hatar att mitt knä stoppar mig från promenader.

Träffade Rebbans hund Nisse också. Haha. Den var otroligt bichon friséig.

torsdag, 06 oktober, 2005  
Anonymous Tilda said...

Lite bekräftelse på väg: Femme fatale kan jag inte uttala mig om, men intressant och trevlig verkar du.

torsdag, 06 oktober, 2005  
Anonymous Lovisienstadt said...

Mycket bra skrivet på spray, förresten. Man blir sjukt peppad på koftor och sjukt peppad på mitt diadem. Haha.

fredag, 07 oktober, 2005  
Blogger Brita said...

haha, jag hoppas att det inte verkade som att jag ville att NI skulle ge mig bekräftelse! men tack ändå, det värmer i mitt vixenhjärta.

fredag, 07 oktober, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

Nejnejnej, jag tolkade det inte så. Det var inte därför jag skrev. Jag skrev det eftersom jag just läst det du skrivit, och för att min impuls var att jag ville att du skulle veta det. Truly inspiring!

fredag, 07 oktober, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

Bästa Brita!

Ursäkta mitt spammande, men jag kan inte hålla mig:

Det är det här med päls. I love you, och jag förstår varför du tycker det är snyggt och så, men jag tror jag håller mig på Stella McCartneys sida. Inget kan i mina ögon bli så snyggt och begärligt att jag tillåter något så äckligt.
Har du tänkt över det ordentligt? Det här borde diskuteras lite, tycker jag. Haha, Jakob Noord borde läsa det här, så han får se att vi faktiskt har olika åsikter om saker och ting...

fredag, 07 oktober, 2005  
Blogger Brita said...

nej, jag tycker också att det är svinäckligt (haha - jakob har rätt!), men jag tycker bara att det inte är lika snyggt med fake. och litegrann kan jag tycka att det är ok att köpa second hand-päls, men jag skulle nog må dåligt av att gå omkring i den, på samma sätt som jag skulle må dåligt av att gå runt med en kotlett på huvudet.

fredag, 07 oktober, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

ah, då tycker vi nog rätt lika ändå. jag kan förstå folk som köper second hand-päls även om jag själv ännu inte nått dit. om några år kanske jag ändrat mig. du har ju sett mina mms föreställande mig i räv, haha.

men vi tycker ju olika om massa saker! om the tough alliance, till exempel.

fredag, 07 oktober, 2005  
Blogger cherry said...

haru köpt wester-kappan? wee!

jag har en död räv om halsen ibland när jag går ut. han är typ 100 år gammal. vi är dödspolare.

lördag, 08 oktober, 2005  
Anonymous Kim said...

Näääää, jag tyckte du verkade så kul och bra så förstör du allt med att vilja ha en sunkig päls. det är aldrig ok, inte ens om den är 200 år.

onsdag, 08 februari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home