onsdag, oktober 12, 2005

sweet lord


Hängde med brorsan i lördags. En av få som nästan alltid fattar mina tankebanor. Efter mäktig middag på Södermanna (jag: lasse, han: burgare med klyftpotatis) gick vi på upptäcksfärd på Söders höjder. Vi gick uppåt uppåt och hamnade till slut på kalfjället från vilket man såg över hela stan. Dock inte bakåt.
Vi gick förbi en skitstor van och då sa Johannes: "Kolla på den där monsterbilen, den är skitstor! Som en Barbiebuss".
Vid en kiosk stannade vi till och köpte Dark Milk (brorsan hade aldrig smakat förut) och så hittade jag i en liten korg en ID-bricka med Ashley Olsens födelsenummer på. Den köpte såklart brorsan åt mig, haha.
Jag gillar när han berättar om all psykologi han läser. Så mycket att jag på allvar ska köpa hans lärobok. Du måste messa ISBN-numret åt mig, Juanes!

Annars har jag utnyttjat kulturutbudet i den här stan som fan på sistone. Igår Kulturhuset, alla våningar. Idag Stadsbiblioteket och avdelningarna med textilkonst och språk. Jag blir så kåt av snygga saker att det ibland blir svårt att hantera. Särskilt när jag inte har deg. Får ont i kroppen av avund av folk som vinner 122 mille. Alltså o n t.
Igår sprang jag ikapp en kille och frågade var han köpt sin jacka. Han var sjukt trevlig och hjälpsam (svar: Neu) och jag sköt in att jag ville köpa en till min kille så Jackbärarens tjej kunde sudda bort sin sura min. Ångrade mig sen för hon borde lära sig lite hyfs.

Fick smaka lite på herrens godhet på Myrorna i Hjorthagen. Shit vad mycket fynd. Framförallt på bokavdelningen men också i form av en vit svettiströja med YvesSaintLaurent tryckt på magen i neonfärger. Den fick Jacob såklart. Själv fick jag en liten skinnväska som passar med kappan och Lovisa fick en bönebok som en galen tant skrivit. Varsågod. Kommer på posten snart.

På nätterna drömmer jag om Whyred-jodphurs och ett liv med lågt glykemiskt index- jag tror det kan bota min ADHD.
Även Josef Frank-väskan som jag åtrått i flera år borde snart bli min. Det köpet tänker jag rättfärdiga med att jag behöver en väska att ha min dator i. När jag tänker efter behöver jag även något svart att ha mina fötter i. (förstaandratredje- såld!)

7 Comments:

Blogger Jacob! said...

Tyvärr hade Neu aldrig sålt något av märket "Blanche", så jag vet inte vad jag ska tro längre. Om killen som hade jackan, om dig, om världen.

onsdag, 12 oktober, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

Haha! Jag längtar efter den galna tantens bönbok! Halleluja!

Och angående Josef Frank-väskor, jag såg en tjej som hade en idag, fast med ett annat tryck, och jag tänkte; "den var ju fin", och nu har du skrivit om detta ämne i din blogg. Sånt är alltid roligt - må sammanträffanden i väskspaningsvärlden.

onsdag, 12 oktober, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

Manhattan är ett av de bästa trycken!
Smart att ha till datorn. Varför kom jag inte på något så briljant? Jag får sikta in mig på Jobs istället. Det måste ju finnas NÅNTING. Jobs. Marc JacJobs.

och ännu mer små sammanträffanden: Jag har tänkt mycket på YSL idag. Men det gör jag ju jämt. Hälsa Jacobs tröja.

onsdag, 12 oktober, 2005  
Anonymous Johanna N said...

Men ungdomar, jag måste invända lite - har ni kollat att Franck-väskan håller för att släpa omkring på några datorkilon? Får för mig att den liksom inte är byggd för tyngre saker utan mer är ett snyggt sätt att klä in sin portmonnä liksom... ;-)

Jag kör med nån slags Barbaformad svart laptopryggsäck från Hedgren. Man slipper bli sned i ryggen och sånt. (Åh, jag är så vuxen. Det är tråkigt.)

torsdag, 13 oktober, 2005  
Blogger Brita said...

johanna: det är vuxen jag försöker vara när jag handlar på Svenskt Tenn för Kvalitet istället för på H&M för Kvantitet. Bar min älskling i en ryggsäck tills nu när jag insett att jag får ont i ryggen ändå. Men jag ska absolut kolla först om Josef håller för tuffa tag.

torsdag, 13 oktober, 2005  
Blogger Viktorov said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

torsdag, 13 oktober, 2005  
Blogger Viktorov said...

Jag har Manhattantrycket på fyra bordstabletter från svenskt tenn. De är så snygga att man knappt vill ställa någon tallrik på dem.

torsdag, 13 oktober, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home