söndag, november 27, 2005

Terry, de här brillorna är inte stora nog för oss båda


Lyckad shopping i fredags. Trots att det ganska snabbt visade sig att det var JAG som såg ut som en ung YSL (med spetsiga skor, raka byxor, kappa och nya glasögonen var det unisexvarning på stan kan jag hälsa).
Oväntat var att mer än hälften inhandlades på nya second hand-stället right here på Lilla Essingen. Fatta vad grymt det blir när Lux öppnar sin delikatessbutik, då behöver jag aldrig lämna min ö. Bra second hand, lyxig choklad, marmelad och surdegsbröd, vad mer behöver man?

Mycket i mina outfits handlar om regression just nu.
På huvudet (glasögon, hår, uppsyn) ser jag ut som mamma på sjuttiotalet, mina naglar är korta och röda som när jag var barn och de spetsiga skorna köptes i London 1993.



Såg Larry Clarks nya Wassup Rockers också. Skitbra, gå och se. Plenty of heta fjortonåriga lationos med skates och tighta jeans (tänk Ali Boulala minus nordafrika och We). Lätt en av hans bättre filmer med härligt soundtrack om man går igång på skatepunk på spanska (!).

Kan inte bestämma mig för vilken parfym jag ska ha. Me love Sephora long time nu men hon är för vek och flyktig, behöver någon med lite så kallad ooomph som man kan lita på. Är lite peppad på Gucci Envy men jag vet inte om det är bara för att dödsynden lockar. Hej Fountain, jag är en tjej på 23 somrar, etc.

Best regards/ Brita Richardson

10 Comments:

Blogger Martin said...

Önskar jag var lika cool som dig och Terry!

söndag, 27 november, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

Det är läskigt att man räknas som pedofil om man tycker att fjortonåringar är heta. JAG TYCKER ATT FJORTONÅRINGAR ÄR HETA! JAG ÄR PEDOFIL! Nån måste hindra mig från att se den där filmen du just tipsade om.

söndag, 27 november, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

Och på tal om parfymer - jag börjar bli peppad på att köpa en som inte är så himla lätt och flickig. Jag känner mig ju inte direkt som en sommaräng, och det är verkligen inte det jag vill visa utåt heller, så varför dofta blomma? Jag vill dofta träd och mossa. Helst vill jag dofta häst. Hellre något mörkt än något ljust. Det är ju lite så man känner sig inuti på hösten.

Kiss-kiss

söndag, 27 november, 2005  
Blogger Brita said...

jag vet inte om det framgick men det är ju precis det jag är ute efter - att inte dofta Rory, utan mer miss Patty, om du fattar Gilmore Girls referensen.
jag vill också dofta trä. trä, läder och synd. om min doft var en färg skulle den vara djupröd.

måndag, 28 november, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

jag kollar inte på gilmore girls, men fattar ändå vad du menar. let's go scent hunting!

måndag, 28 november, 2005  
Blogger Viktorov said...

Haha! Ali Boulala! Jag minns när lovi lurade mig att det var han som gjorde seths skatestunts i OC. Och seth gör ju inte precis nåra svåra tricks...

tisdag, 29 november, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

så sjukt bra lurat av mig. jag är bäst.

onsdag, 30 november, 2005  
Anonymous jorran said...

Hej tant Brita!

Jag behöver serious help nu, och ganska omgående. När jag har grundat med nån Helena Rubinstein-foundation jag fått en provburk av, och toppar den med Cliniques lösa puder så ser jag ut som... vet inte vad, som en torr öken typ.

Borde alltså köpa ny foundation, och helst nyss eftersom jag måste ha sån på jobbet varje dag nu fram till jul. Antar att jag har typiskt torr vinterhy eftersom jag ser så knastrig ut efter pudrandet, så man kanske borde tänka på den faktorn och skaffa sig en tub för vinterbruk snarare än att tänka "min hudtyp är under året i snitt..." som jag brukar? Kom på att det här måste vara det bästa forumet för såna frågor.

Snela hjelp, om du kan, annars tack ändå! :-)

fredag, 02 december, 2005  
Blogger Brita said...

biotherm Light!, johanna. med utropstecken alltså, den heter så. tunn, smälter bra in i huden samtidigt som den täcker bra och har ngn sorts hudvårdade egenskaper som lugnar ner en vinterfnasig hy. säg att du lätt får utslag (måste inte vara sant) så får du säkert en provtub. ock i fel nyans, men bra för att kolla läget.
känner mig hedrad att bli tillfrågad, btw.

måndag, 05 december, 2005  
Blogger någon said...

Blev tvungen att handla innan guru-svaret, men det blev nästan som du föreslog. Biotherm Sense. Funkar bra, men kanske inget jag skulle gå och fika i, liksom. Nu är det ju dock för scenbruk, så det behövdes något relativt tjockt.
Ska dock kolla upp light!

söndag, 11 december, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home