söndag, december 18, 2005

nine to five


Idag innan klockan ens slagit tolv hade jag fått sju (7!) vita åttiotalsblusar av min mamma. Plus en svart rosett att knyta om halsen.
En var en smokingskjorta som kräver att jag bantar bort bysten så från och med nu lever jag på grönt te. Kalla mig gärna Sophie Dahl. Eller Peter Jackson, för den delen.
Fick höra igår att jag såg ut som en sekreterare, pre-makeover (av med glasögonen, ner med håret). Finaste jag hört på länge. Och det utan blus.

Okynnesbeställde ett par pumps från La Redoute. Det var rea. Man fick.

I vår hoppas jag J kommer skaffa Carin Westers tracksuit. Kolla på modevisningen efter en ljusgul uppenbarelse.
Till mig själv önskar jag chinosarna med sjukt hög midja.
Tjejerna på skrivmaskinskursen kommer dö av avund.

ps. imagegooglar man "secretary" kan man lätt snubbla över porr men också lite festligheter.