lördag, december 24, 2005

önskas: bög


Allt jag vill ha i julklapp är en bögkompis.
Jag kräver en bögkompis.
Jag vill ha det Sofia har med Marc, det Grace har med Will, det Carrie har med Stanford och det alla i Felicity har med whats-his-face.

En gång när jag gick i sjuan hade jag nästan en. Jag provade ett par Filippa K, svarta utan fickor, och han bara skrek ut: GUD va snygg du E i de jeansen! Till vår gemensamma väninna med djup urringning rynkade han på näsan och bad henne stoppa undan sina "juver".
På påsken peppade han oss att följa med till kyrkan för "på påsken får man sjunga alla de bra låtarna!". Han var the best.
Men så flydde han stan och drömmen försvann.
Jag kanske ska ringa honom och höra vad han gör nuförtiden.
Kolla om han vill se en rom-com med mig, eller kanske bara snacka hudvård.
Vi kan leta på GettyImages efter Fulast Stylade.
Han skulle kunna sova över efter festkvällar och kanske sy något åt mig om jag inte hade nån bra outfit ren. Jag tror till och med att han titt som tätt skulle dyka upp med saker som han köpt bara för att de fick honom att tänka på mig.
Han skulle vara ärlig och säga om jag såg ful ut i mittbena.
Ser ni? Jag behöver honom nu.
Oh, where art thou, gayfriend?

Tills vidare får jag hålla tillgodo med Fantastic Man med Giles Deacon på omslaget.
Den är skitbra men inte direkt någon att hålla hårt i när en bad hairday-storm drar förbi.

4 Comments:

Blogger Viktorov said...

Det här är ju bara så bra skrivet. Fast jag vill inte ha Stanford.

lördag, 24 december, 2005  
Blogger cherry said...

du glömde det viktigaste: han skulle inte vilja ligga.

söndag, 25 december, 2005  
Anonymous Anonym said...

håller med cherry. det är ju DET viktigaste. förresten blev det något oregelbundet paket med den efterlängtade i? / en proppmätt sara i östersund

söndag, 25 december, 2005  
Blogger Manis said...

Jag hade en bekant för ett par år sedan som var galen och jättebra och stereotypt bög. Även utbildad makeupartist, men sa upp sig från sitt jobb och flyttade till Gbg. Har inte ens sett han sen dess.

lördag, 31 december, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home