torsdag, december 22, 2005

nu på en bioduk nära dig:



Emla & Masha hade den goda smaken att fronta med Julianne Moore idag. Jag måste bara kontra med min snyggaste och coolaste rödlätta:

Tilda Swinton, you guys.
Jag älskar hennes tunna, nästan genomskinliga hy.
Jag älskar hennes svala, androgyna uppsyn och stylish looks (kolla in den blå blusen!) som verkar vara föränderliga i oändlighet.
Jag älskar hennes hårda blick som skrämmer mer än vad den värmer.
Bara en sån sak att det hon gillar mest med Narnia är det faktum att hon ska få ge barn kalla kårar över ryggen typ fyrtio år framöver.
Tänk att vara Viktor & Rolfs och Husseins musa.
Undrar vad Tilda doftar.
Jag tror det är nåt med trä.

6 Comments:

Blogger masha said...

tilda är verkligen something special. jag ser fram emot att se henne i narnia. tänker man viktor & rolf, tänker man automatiskt tilda. ärligt alltså. det var så fint när hon öppnade visningen (var det fall 2004?).

fredag, 23 december, 2005  
Anonymous Lovi said...

Trä it is. Mest trä. Strävt. Men också någon blomma. Vilken kan det vara? Kanske en med lite gift i sig? Liljekonvalj?

fredag, 23 december, 2005  
Blogger Brita said...

liljekonvalj är för oskuldsfull. jag tänker mig snarare ormbunke.

lördag, 24 december, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

jag har aldrig tänkt på liljekonvalj som oskuldsfull. det är en av de allra farligaste och giftigaste växterna, förklädd till vit jungfru.

ur uppslagsboken:

"Liljekonvaljen är giftig. Växten, blommorna och bären får inte förtäras och vatten från vaser där blomman stått bör hanteras varsamt. Undvik att lämna små barn utan tillsyn i närheten av liljekonvaljer, särskilt när växten blommar eller har bär."

det låter ungefär som häxan i narnia, tycker jag.

feliz navidad!

lördag, 24 december, 2005  
Blogger Brita said...

sant.
men jag snackar doften, den passar ju bra till småflickor, Parfymspelet typ.
själva blomman ser ganska larvig och sockersöt ut.
däremot: poison ivy (you can look but you better not touch).

lördag, 24 december, 2005  
Blogger Lovisienstadt said...

true

söndag, 25 december, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home