söndag, januari 22, 2006

extra extra: style the royal hair!

Det finns mycket jag inte gillar med Trinny & Susannah men idag var jag tvungen att älska dem när Trinny tar av sig brallorna (wearing nuthin but a thong) och visar sina slappa röda skinkor, bara för att visa för en tjej att hon har fel när hon säger att Trinnys stjärt är finare än den egna. Att de sedan klär denna stackare från topp till tå i Miss Selfridge - well, udda får vara jämt.

Har tittat på sex avsnitt av Weeds och är helt hypnotiserad. Det är så svårt att skriva om saker man gillar men: har ni den minsta faiblesse för människor som gör fruktansvärt osympatiska saker, ofta mot barn, ofta mot sina egna barn, kan ni inte annat än älska Celia.
Och Mary Louise Parker, claro.

Nancy: Please tell me I didn't hear that you had cybersex with a 15-year old deaf girl.

F ö har jag och J för första gången rundat Lilla Essingen (som vi bott på i fyra månader) idag och låtsas att vi varit i fjällen (äh, you had to be there men det var så krispigt snöigt och solen sken).
Ett fjäll där man kan slinka in med sina snöskor på Lux Dessert & Choklad och köpa valnötsbröd, det vill säga.

Jag måste verkligen klippa mig. Förslag?
Just nu ser jag ut som kronprinsessan Victoria. Igen.

11 Comments:

Blogger so last season said...

jag tycker aldrig att klippta frisyrer är att föredra. låt istället håret växa och gör snygga uppsättningar. det är en hit.

alt. köp en peruk för omväxling. det finns jättefina på visons som ligger på repslagargatan.

måndag, 23 januari, 2006  
Blogger masha said...

jag älskar trinny. hon är skitsnygg! ok att de inte har världens bästa smak men alla som är med blir ju i alla fall betydligt fräschare än de var innan make-overn.

ps. så slappa var väl inte skinkorna? haha.

måndag, 23 januari, 2006  
Anonymous Brita said...

nej, skulle aldrig få för mig att klippa en Frilla. eller slingor, haha.

måndag, 23 januari, 2006  
Blogger so last season said...

jag har funderat på att skriva en text till nöjesguiden om slingor. jag tror jag ska göra det faktiskt. om hur folk kommer se tillbaks på 00-talet och tänka: hur i HELVETE kunde jag tycka det såg fräscht och naturligt ut?

tisdag, 24 januari, 2006  
Blogger so last season said...

ps. jag såg några avsnitt av weeds i höstas. det var rätt bra. men jag har så himla svårt för gilmore girls att det bara förstör allting. jag kan inte sluta tänka på att det är jenji kohan som ligger bakom båda. mitt huvud fylls av rorys entoniga falsettdravel som kan driva en burk tonifsk till vansinne.

tisdag, 24 januari, 2006  
Blogger Brita said...

gör det.
räknar man in underhårsfärgning (hej jag är blond men titta här vad busigt jag vågade på mig en knallröd färg UNDER min vanliga kalufs!) i slingkategorin?
och skulle man kunna säga att en s k indianfläta är en kusin till den infärgade slingan bara vackrare, exklusivare och, tyvärr, temporär?

men du, jag kom på en SNYGG slinga: en av Nakkna-tjejerna har mitt i sitt svarta burr en vit slinga, typ ovanför örat. det är så fint. du borde intervjua henne.

tisdag, 24 januari, 2006  
Blogger so last season said...

nej slingor är en helt annan sak. för underhårsfärgning gör folk för att vara FRÄZIGA medans slingor gör folk för att det tycker det ser "naturligt" ut! och det är det som stör mig så mycket. att de går runt och inbillar sig att det ser naturligt ut.
och nu snackar jag inte ens om såna slingor som rogue i x-men har för de är också bara en asful mode-fad i den fucked up hårmodevärlden (likt bilderna rodeo publicerade för några nummer sedan med hemmafruarna från 80-talet som hade tagit syra och doppat håret i koolaid). utan jag snackar slingor som är i nästan samma färg fast allting blir randigt som en tigerkaka.

tänk om hon har fått den för att hon är så stressad.

ps. brita jag har mailat dig. tänker du ignorera det?

tisdag, 24 januari, 2006  
Blogger Brita said...

johan: något som jag faktiskt tänker ignorera är ditt uttalande om gilmore girls och weeds och det tänker jag göra ända tills jag kommer på något som smäller högre än att påstå att någon "kan driva en burk tonifsk till vansinne" för det är, på riktigt, en replik som kan få mig att sluta titta bara därför. bra där.

tisdag, 24 januari, 2006  
Blogger masha said...

men johan! det är väl inget större fel på gilmore girls? ok att det varken är i klass med dh, x-files, nip/tuck eller någon annan kvalitativ tv-serie. men jag tycker faktiskt att det är rätt roligt att de pratar så mycket att man blir helt snurrig i skallen. ok att rory ser ut som en pensionär och är rätt tråkig. jag kan inte sätta fingret på exakt vad det är jag gillar med gilmore girls, men någonting är det.

jag brukar drömma mardrömmar om frisör-frisyrer och randiga slingor.

onsdag, 25 januari, 2006  
Blogger masha said...

GUD, jag har också tittat på weeds nu. hela säsongen på några timmar. fenomenalt!

måndag, 30 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

prawdziwe gejowe ## prawdziwe gejowe 2pary ## prawdziwe gejowe darmo ## prawdziwe gejowe latwo ## prawdziwe gejowe lesby ## prawdziwe gejowe ostry ## prawdziwe gejowe pizda ## prawdziwe gejowe pizdy ## prawdziwe gejowe podwojnie ## prawdziwe gejowe przystojne ## prawdziwe gejowe rajstopy ## prawdziwe gejowe siksy ## prawdziwe gejowe szybko ## prawdziwe grupowo ## prawdziwe latwo ## prawdziwe lesbijki ## prawdziwe lesby ## prawdziwe lezbijki ## prawdziwe lezby ## prawdziwe lizanie ## prawdziwe lizanie brutalnie ## prawdziwe lizanie cycate ## prawdziwe lizanie fetyszystki ## prawdziwe lizanie latwo ## prawdziwe lizanie ostry ## prawdziwe lizanie pieniadze ## prawdziwe lizanie pijane ## prawdziwe lizanie pizdy ## prawdziwe lizanie podryw ## prawdziwe lizanie podrywacze ## prawdziwe lizanie podwojnie ## prawdziwe lizanie rozjebane ## prawdziwe lizanie siksy ## prawdziwe lizanie zgabnie ## prawdziwe lize 2pary ## prawdziwe lize brutalnie ## prawdziwe lize cycate ## prawdziwe lize fetysz ## prawdziwe lize fetyszystki ## prawdziwe lize forsa ## prawdziwe lize free ## prawdziwe lize grupowo ## prawdziwe lize latwo ## prawdziwe lize lesbijki ## prawdziwe lize nietrzezwe ## prawdziwe lize ostry ## prawdziwe lize pizda ## prawdziwe lize podryw ## prawdziwe lize przystojne ## prawdziwe lize rozjebane ## prawdziwe lize siksy ## prawdziwe lize szybko ## prawdziwe lize zgabnie ## prawdziwe masturbowanie ## prawdziwe masturbowanie 2pary

torsdag, 02 februari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home