söndag, februari 05, 2006

förr: charlotte perelli, nu: ... äh, nån med bra hy

För er som inte redan snappat upp det kan jag berätta att jag är en Slösa. Minns Sparbankens tidning Lyckoslanten där man kunde läsa om Spara och Slösa där Slösa alltid hade roligast även om hon fick ont i magen på slutet.
Hursom - denna mörka sida av min personlighet leder till att jag ibland är pank.
När man är pank kan man inte köpa de hudvårdsprodukter man skapat ett behov av, vilket leder till nöd.
Men nöden är ju, som bekant, uppfinningarnas moder. Eller i vissa (sorgliga) fall the mother of vad som leder en ner till det hemska underjordsutrymme som kallas Åhléns City Hud & Hår. Jag hatar Åhléns City Hud & Hår.

Åhléns City Hud & Hår tycker inte om Människor och de tycker inte om Glädje. De vet att ta vara på den omisskännliga känslan av ett Straff som ett besök där omgärdas av, vilket bland annat avspeglas i inredningen och människorna som jobbar där. Tror du att det är en tillfällighet att avdelningen är belägen under markytan?
- Välkommen till helvetet, säger de. Hur kan vi på bästa sätt påminna dig om att anledningen att du är här är att du är en Dålig Människa?
Vill du ha vägledning hur du färgar håret? Well, ingen här tänker ge dig det. Här, ta lite Hemanent och matcha din frisyr med din sorgliga själ som inte kan hålla i pengar. Om du mot förmodan skulle hitta något du gillar här ser vi gärna till att det står i en smutsig, dåligt belyst hylla som någon runkat lite på. Köp och dö.

Synd, för vad jag upptäckte senast jag var i hudvårdsknipa är för bra för att behöva skämsköpa. L'Oreal har styrt upp ett för mig helt nytt ansiktsvatten: Hydra Confort Moisturizing Toner. Kostar typ sextio spänn och ser ut och känns, utan att ljuga, precis som my dear YSL Lotion Douce Hydratante. Det sjuka är att L'Oreals version är bättre än YSL. Tvåhundratio kronor rakt ner i slösbössan.
Så att köpa hudvård kan också vara att spara pengar.
Plus att L'Oreal finns på Daglivs.
In your face, Åhléns!

7 Comments:

Blogger cherry said...

hahaha.
ses i veckan?

måndag, 06 februari, 2006  
Blogger masha said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

måndag, 06 februari, 2006  
Blogger masha said...

fast angående det där med hårfärgshyllan. mina upplevelser därifrån stämmer inte riktigt överrens med dina. alltid när jag är där och målmedvetet sträcker mig efter hårfärgen jag alltid använder kommer det rusande någon sönderblonderad brud som ska berätta för mig vad jag behöver. nej tack, jag behöver ingen hjälp för jag vet vad jag ska ha och det innefattar inte hårfärgningstips från någon med poröst hår som är torrare än saharaöknen.

måndag, 06 februari, 2006  
Blogger Brita said...

cherry: you know it! jobbigt att man inte kan kommentera i din blog längre. håller med dig om cover. har blivit svinbra på danska.

masha: sant. alltså, jag skulle ALDRIG ta råd från en av de där spökena, samtliga med mahognyhår.

måndag, 06 februari, 2006  
Blogger masha said...

precis som att någon vid sminkdiskarna som är helt orange i fejan skulle få lov att avgöra vilken foundation som passar mig. don't think so.

måndag, 06 februari, 2006  
Blogger Lovisienstadt said...

det är rätt skönt att vi har östmanis med oss på resan. om vi två fick leva ut våra slösa-egenskaper utan en spara-motpol vid vår sida skulle vi antagligen istället för att flyga få gratisfattiglappslifta hem från nice med en vidrig, runkande busschaufför.

måndag, 06 februari, 2006  
Blogger Manis said...

...nej, men med basisten i Slipz med turnébuss och familj, som på Tysklandresan '03. Eller med en mustaschgubbe som tror att vi är prostituerade, som på Tysklandsresan '03. Lifta är livet. OBS ironi.

tisdag, 07 februari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home