måndag, februari 27, 2006

jag trodde fallet Sandalerna Från Helvetet var preskriberat för länge sen

Mes amis.
Det är superrea på Nakkna, brorsan hade köpt (och här ser ni att hans fortsatta shoppingbeteende stämmer överens med de mål vi tillsammans satte upp på vår shoppingdag) två t-shirts för 200 kr (!). Var tydligen någon sorts fel på dem (typ att de använts vid plåtning) men ändå galet att de skänker bort sina alster på det viset. Löp och köp.

Och hos Carin Wester håller de på att packa upp vårkollektionen as we speak.
Tyvärr måste ju jag köpa fula engelska grejer den här veckan.

Just nu drömmer jag om ett par tighta byxor med hög midja. Jag vet, jag och resten av världen, typ, men det finns ju inte att köpa någonstans, inte så som jag vill ha dem. Måste alltså mönsterkonstruera, vilket jag får huvudvärk av. Mest för att jag inte riktigt kan såklart.

Och vad är grejen med modehoroskopet i Rodeo?

Du springer omkring som en skottspole den här månaden. Av den anledningen är det bästa att ha ett par fotriktiga skor, varför inte ett par Scholl eller de där Heidi Klum-sandalerna från Birkenstock?

Rodeo har ni inte fått PM:et om ironins död? Jag kan skicka det som pdf till er.

4 Comments:

Anonymous Jens said...

Nu må jag vara ute på tunn is här. Jag och mode kanske inte är helt hand i handske. MEN. Tighta byxor, framför allt jeans, är inte det vår tids korsett så säg? Alla ska tvinga i/på sig de här ytmässigt snåla plagg och så få passar i det. Både fysiskt och rent visuellt. Ja, jag slänger bara ut en fråga här.

Tack.

måndag, 27 februari, 2006  
Blogger Manis said...

Det FINNS INTE såna nä, du har rätt. Jag har två par som bara är nästan så höga som man vill ha dem, men nyckelordet är nästan och det är ännu mer frustrerande.

måndag, 27 februari, 2006  
Blogger so last season said...

alltså jag vill seriöst ha såna birkenstocks. jag ska köpa såna när vädret tillåter.

onsdag, 01 mars, 2006  
Blogger Brita said...

johan: vad sa vi om ironi? jag skrattar inte.

jens: korsett är ju bra för ryggen. det liksom stöttar upp. so what om man knäcker ett revben eller två. jag har hört att vi inte behöver alla.

fredag, 03 mars, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home