tisdag, februari 21, 2006

saldo vid hemkomst = saldo vid utresa minus £1


Jag och min siamesiska tvilling (J) kommer att åka till London (och Manchester) inom kort (en vecka). I London har vi tänkt gå på snygga utställningar (Tate, etc) samt shoppa. Problemet är bara det att

England är, när det kommer till den allmänna stämningen kring design och God Smak, ett jädra U-land

Ja, de har fostrat en handfull talanger på modehimlen men
bevismaterial A: tv-programsdekor.
Av alla länder belägna väster om Österrike måste jag påstå att England är sämst på att pynta i sina tv-studios. Såg någon BAFTA-galan? Stolarna var i leopardmönster och matchade därmed en viss vattenskalles Manoloskor i MQ-reklamen.
Har ni sett Parkys studio eller Top of the Pops? Ett ord: finlandsfärja.

bevismaterial B: gatumode
I Sverige har alla tjejer man ser på gatan smala jeans instoppade i ett par stövlar. Accessoar: stor handväska. I England har alla tjejer man ser på gatan träningsoveraller samt bakåtslickat hår med två (2) stripor i pannan samt hemanent. Accessoar: rödhårigt spädbarn.

bevismaterial C: popstars
Till och med de mer kommersiella stjärnorna har i Sverige vett att välja stylister med omsorg. I England... well, kolla själva.

Jag har ju lovat att 2006 ska bli ett år fritt från ironi men nog gör den sig påmind när man samlar ihop pengar till shopping och sedan lämnar den bästa designen bakom sig. Vad har jag egentligen tänkt att jag ska komma hem med förutom enpundstrosor från Primark?

6 Comments:

Anonymous Jens said...

Ang Bevismaterial B.

Glöm för allt i världen inte tjejernas absolut vidriga guldörhängen som man inte hittar/ser någon annan stans än i det där öriket.

Sitter och blir rätt upp och ned förbannad när jag tänker på det.

onsdag, 22 februari, 2006  
Blogger Martin said...

Okej! Vänta nu här!
Natasha Bedingfield är asbra.

Och de har ju massa bra utställningar!

onsdag, 22 februari, 2006  
Blogger Brita said...

jens: eftersom du är förbannad på att man inte får tag i dessa örhängen nådon annan stans än storbritannien ska jag se till att ta hem ett par åt dig.
uppdatering - "saldo vid hemkomst = saldo vid utresa minus £2"

martin: skäms på dig.

onsdag, 22 februari, 2006  
Anonymous sandra. said...

jag vill ha ett rödhårigt spädbarn som accessoar. I håret lite sådär käckt på sned.

onsdag, 22 februari, 2006  
Blogger Viktorov said...

Inte så PK att basha teenagepregnacy, men ändå väldigt träffsäkert och roligt. Ha det bra, ni två!

torsdag, 23 februari, 2006  
Blogger Brita said...

sandra: haha, i håret. jag vill det!

måndag, 27 februari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home