lördag, februari 25, 2006

the wonder years


Tittade ni också på En härlig tid när ni var små?
Isåfall kanske ni blir lika ledsna i hjärtat som jag av att Winnie, ljuva av-obestämbar-ras-Winnie som var typ det vackraste man sett i ett par vita jeans, ser ut såhär idag? Såg henne nyss i en miniroll i How I met your mother och ville dö. Hon skulle liksom vara het och hette Trudi.

Ok, hon kunde ju inte vara sådär sockersöt för evigt, men hon borde ändå ha förvaltat sina looks på ett mer smakfullt sätt.
That bitch.

Förresten har jag klippt lugg nu. Det kan mycket väl ha haft med Winnie att göra. Winnie från 1988 alltså. Den obefläckade.

10 Comments:

Blogger Manis said...

Att jag minns! Men Kevins brorsa skulle alltid slåss och förstöra.
Kul med lugg, om den inte som min vill ankstjärta sig åt vänster.

söndag, 26 februari, 2006  
Blogger Sara said...

...som om den här dagen inte kunde bli mer bisarr. winnie i nutid is not a pretty sight.

söndag, 26 februari, 2006  
Blogger Bonnieto said...

fy! det känns som barnporr på något sätt.

söndag, 26 februari, 2006  
Blogger Viktorov said...

Jag kommer ihåg, och jag ÄLSKADE en härlig tid! De körde den i repris på TV4+ för omkring ett år sedan. Det var då TV4+ var som allra, allra bäst.
Allting med serien är kung!

Jag ville leva i den amerikanska atmosfären. Jag ville cykla på deras gata med min limpsadelcykel.

En härlig tid är nästan synonymt med hur jag, när jag växte upp, ville att min uppväxt skulle vara.

Jag bryr mig inte om hur de är nu. Jag vill minnas dem som de var.

Visst hette killen Kevin?

söndag, 26 februari, 2006  
Blogger Brita said...

ja, kevin arnold in tha house. plus att man älskade signaturmelodin med joe cockers kraxande.

söndag, 26 februari, 2006  
Blogger Lovisienstadt said...

nu tycker jag att vi ska rasbestämma luggtjejen. jag tror hon har lite inuit/indian i sig. hon har typ släktingar från nån kanadensisk/amerikansk stad med indiannamn. sånt som slutar på chee och innehåller w. eller vad tror ni?

söndag, 26 februari, 2006  
Anonymous vikt said...

Och man älskade berättarrösten. Jag vet inte vilken ras, men mer inuit än nativ amerikan skulle jag tro.

söndag, 26 februari, 2006  
Anonymous viktor said...

Kanske jude?

söndag, 26 februari, 2006  
Blogger ms Golightly said...

men vad hette den på engelska? the golden years? jag försöker referera till den serien alldeles för ofta, och aldrig är det någon som förstår. ungefär som med en cellsam historia. ge oss mer, snälla!

torsdag, 23 mars, 2006  
Blogger Brita said...

den hette som rubriken, the wonder years. går på tv4+ ibland när man har tur (dagtid/tidig eftermiddag). jag ÄLSKADE en cellsam historia. när jag gick i sjuan hade vi världens bästa NO-lärare och fick se den på biologilektionerna.

torsdag, 23 mars, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home