måndag, mars 13, 2006

morsan e lite trött


Hej jag är dålig blogginnehavare.
Jag är bara så stressad nu.
Inte så att jag inte tycker att jag hinner, men jag är för stressad för att vara bra. Jag gör saker helst bra, annars är det liksom ingen poäng.
Därför skulle jag aldrig vara en bra mamma.
"- Nej jag kommer inte kunna hämta i tid på dagis, så jag tror jag skiter i det helt och hållet".

Om jag hade känt mig skrivfärdig hade jag skrivit om Absolute Beginners nu. Ni vet åttiotalsmusikalen som utspelar sig i ett sent femtiotals Notting Hill där fotografen Colin förälskar sig i en Patsy Kensit (in your face, ni som trodde att hon var känd bara för att vara känd samt ligga med oasismedlemmar!) med nästintill vitt läppstift?
Sade är så ung och snygg att man vill dö, David Bowie dansar på en gigantisk skrivmaskin och sommaren är så het att de steker ägg på motorhuvar.
Jag såg den typ femtioelva (61) gånger på vhs när jag var tio, tillsammans med Frida de dagar det var tillräckligt dåligt väder för att stanna inne utan att få skäll av hennes morsa. Jag kan fortfarande sjunga Patsys solonummer exakt så som hon sjunger den. Men jag kan inte minnas om filmen verkligen var bra eller om det är så att jag minns den som bra just för att jag kan den. Jag kallar det Göta Kanal-syndromet eftersom jag älskade Göta Kanal när jag var liten, och ni fattar.
Är det någon som har den kan ni väl snälla lägga upp den på nån FTP nånstans? AB, alltså, inte GK.
Jag måste få veta sanningen.

2 Comments:

Blogger Martin said...

Hahaha. Så fint.
Notera den där coola typografin med kursiverade o'et. Damn.

måndag, 13 mars, 2006  
Anonymous Tilda said...

Hehe. Girls just want to have fun, är min sån film. Den var bra då, förr, men var den verkligen bra när jag såg den för ett halvår sen. Ingen vet.
Ska du se Göta Kanal 2 då när den kommer till jul?

söndag, 19 mars, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home