onsdag, mars 29, 2006

the swan


En normalviktig person som rör sig normalmycket bör få i sig ca 2 500kcal per dag. När Gunde Svan låg i hårdträning och tränade 8h om dagen behövde han dra i sig 11 000kcal, alltså mer än fyra gånger så mycket som oss andra. Detta krävde såklart viss planering. Träningen tog ju sin tid, och så ska han vila ordentligt och då har Gunde (vilket jäkla namn egentligen) bara x antal timmar att tugga dessa enorma mängder mat.
Detta leder till att Gunde börjar ta till små knep för att överhuvudtaget ha tid med sitt liv. Bland annat utvecklar han en metod för att duscha, tvätta håret och torka sig på under en minut.
Jag upprepar: under en minut.

Gunde är min duschidol. Om detta och mer om Gundes bravader kan ni läsa om i hans självbiografi. Den ska tydligen vara sjukt seg men duschmetoden är nog värd all möda.

3 Comments:

Blogger Lovisienstadt said...

Duschmetoden. Det låter som den idealiska metoden! Jag älskar galna idrottsmän. Typ såna som springer på myrar, bajsar i byxorna i skidspåret, får dropp efter hockeyderbyt.

onsdag, 29 mars, 2006  
Anonymous sandra said...

jag kan heller inte glömma hur han filade ner sina stavar så att de blev ett fjärdedels gram lättare vilket gjorde att han behövde lyfta åttio kilo mindre under en tävling och vann storslaget.
vilken man alltså.

torsdag, 30 mars, 2006  
Blogger masha said...

shit, hur fan kan man få i sig så mycket mat? jag menar, han lär ju inte ha ätit massa skit som mcd. som har 11 000 kcal i en hammis. haha. ok. jag överdrev. men ändå.

torsdag, 30 mars, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home