lördag, april 08, 2006



Jag och J när tillsammans (fast för mig började det ju när jag var liten, liten. Cockerspannieln Sindys tänder i min rosa kardborresko räckte inte som avskräckning) en dröm om en liten varm valp.
Problemet är att ingen -INGEN- omkring mig känner sig manad att påpeka det orimliga i att adoptera en hel hund.
Jag tycker att man kan förvänta sig, när man slänger ut att "jag har kollat på Vovve.net och måste ha en blandrasvalp så mycket att det värker i hjärtat", att folk ska vara förnuftiga och påpeka hur mycket jobb det är, att man är uppbunden i sexton år tills de drar till South Dakota som utbytesstudent utan ett ljud, etc.
Men neeeej.
Alla ba: - Köp!

Ni kommer fatta sen, när jag inte kan följa med ut för att min valp har kissat på alla mina kläder eller att den bara var så söt att jag fick hjärtattack, att ni borde satt stopp för'et.

8 Comments:

Blogger Lovisienstadt said...

Jag förstår inte det du skriver i början, men jag fattar att ni antingen har eller har tänkt att skaffa hund.

Får man rösta nej? Du vet hur jag känner för hundar. Jag är en ond människa som bara gillar vita kaniner med bruna ögon.
Om ni köper en (eller har köpt?) tänker jag bara leka med den på valpstadiet. Sedan blir det EN HUND. En valp är en valp, en hund är en HUND.

Get a Chinese dawg!

lördag, 08 april, 2006  
Blogger Brita said...

vi när en dröm om en liten varm valp, ok?
"när" är ju ett ganska konstigt ord att använda och jag håller med om att det blev rörigt. hursomhelst: det kommer inte bli någon hund. tack för att du satte ner foten. tråkigt att de är valpar för evigt plus att tänk om den blir sjuk? pax inte ha hunddiarré i min lägenhet.

lördag, 08 april, 2006  
Blogger Jacob! said...

Alltså. Enkelt fixat. Tejpa fast en medelstor plastpåse i bakre delen av hunden - byt ut var 36:e timme. Löser så många problem, både vardagstekniska och mer episka dito - motsvarande till exempel hunddiarré.

söndag, 09 april, 2006  
Anonymous lovi said...

men den kommer att förlora sin gullighet med en påse på röven. ska svansen också vara i påsen och piska runt bajset? om den inte får vara med i påsen kommer den ändå vifta bort den eftersom valpar=sjukt och orimligt glada hela tiden.

söndag, 09 april, 2006  
Blogger Viktorov said...

Det är korkat att skaffa en hund, men jag vill ändå ha en Jack Russell. Dock skulle jag aldrig, aldrig uppmuntra någon till att skaffa hund. De som uppmuntrar dig är sådana som vill sabba ditt liv.

måndag, 10 april, 2006  
Blogger sweetshop said...

Jag älskar hundar och blir faktiskt lite stött av Viktors ord! Eftersom du dock ber snällt om lite konstruktiv kritik så ber jag dig att tänka på att hund = bäbis, du kan ju kallt räkna bort att exempelvis ta en sista minuten-resa eller en längre tripp. Hunddagis kostar lots of money vilket för mig in på två andra nackdelar; 1. Du måste anpassa ditt jobb efter din hund 2. Du måste ha ett hyfsat välbetalt jobb. Studentkassan passar sig nog inte för en jycke. Men oooh vad de är adorable!

/Fran

måndag, 10 april, 2006  
Blogger Brita said...

tack för att ni tar ner mig på jorden, alla. precis det jag behövde.

måndag, 10 april, 2006  
Blogger ms Golightly said...

köp! köp! köp! jag är hundvakt alla dagar i veckan! (jacob kan förhoppningsvis gå i god för mig). Du måste komma ihåg att nästan alla som säger att man ska köpa hund gör det för att de inte vågar själva, och med hundar är det som med barn. Även om man inte är redo för något själv så är det alltid kul att komma hem till någon annan o leka. (Eller, glöm det där med barn, de är mest jobbiga). Iaf. Köp. //M

onsdag, 12 april, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home