måndag, april 17, 2006

på tv: skräck blandat med oväntat humoristisk Chris

Ibland så brukar vår digitalbox få spel och visa vissa kanaler utan ljud.
Idag hände det med Vh1.
Jag ska säga en sak om Vh1: jag skiter högaktningsfullt i den där Simply Red-lovin' SOB-kanalen. Det enda Vh1 ger
mig är ångest, djup ångest orsakad av Gamla Låtar Från Förr, typ "Easy" med Faith No More eller nåt annat tröttsamt med hård blick och getskägg.
Jag antar att Boxer idag kände för att hämnas för att jag aldrig uppskattar den där skitkanalen. Detta gjorde de såklart bäst genom att retas. Följande bilder visades nämligen utan ljud:




Det är alltså en Coldplay-video featuring ett gymnastiserande par, så mycket kan jag utröna. Vid sidan av står ett par åttiotalshallåor och kommenterar gympatricksen, vilket jag såklart inte uppfattade ett ord av eftersom you know.

Följande frågetecken formas i mitt huvud:

1. Exakt hur många år är den där tanten och VARFÖR LEVER HON FORTFARANDE?
2. VARFÖR ÄR HON SÅ VIG?
3. Är Coldplay verkligen så roliga att de bestämmer sig för att ha världens vigaste gamling i sin video baraföratt?

Tacksam för alla upplysningar som kan ge mig ro.

4 Comments:

Blogger Kunken said...

Jag trodde det var ett montage med en gammal kvinnas ansikte på en ung tjejs kropp. Men så kanske det inte är?

onsdag, 19 april, 2006  
Blogger Manis said...

Du behöver nog inte ens höra den där låten, för du har väl hört en och annan Coldplay-låt förut?

fredag, 21 april, 2006  
Blogger Brita said...

nej, jag behöver inte låten men jag vill höra kommentatorernas kommentarer.
"och här flyger det gamla russinet och gör en spagat i luften" typ.

måndag, 24 april, 2006  
Blogger Lovisienstadt said...

1. Hon var 84 år på åttiotalet när scenen filmades. Hon heter Barbara. Han är 25 (eeew). Idag är hon nog död.

2. Hon är säkert nån gammal dansös eller nåt. En sån som aldrig slutat träna. Plus att hon så klart är överrörlig.

3. Nej, Coldplay är inte roliga, TROTS att de har en rolig video. Kanske en i bandet är det, och tvingar på resten av killarna idén, för att han VET att det kommer att göra dem hippare att klippa ihop sin video med en amerikansk åttiotalsshow.

måndag, 24 april, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home