torsdag, juni 29, 2006


Funderar på att köpa den här vågen på SIBA.
Är ytterst intresserad av att veta hur många procent fett min kropp består av.
Med lite basic högstadiemath kan jag ju då räkna ut hur många kilon solitt fett jag går runt och bär på.
Så kan jag översätta det i smörpaket - eller ännu bättre: kokosfett - och bygga ett monument över min fettvikt.
Det var här ni hörde det först: SIBA-vågen är det nya svart.

Kommer nog tillbringa en stor del av dagen hos de större elektronikkedjorna.
Är på jakt efter en mobiltelefon som inte legat lite med en nektarin i min väska och lämnat saft i själva mikrofonen.
Om ni pratar med mig i telefon och det låter som att jag är långt bort kan ni tänka på det, att det mellan oss är ett enormt avstånd samt en nektarin.
Lömska jävlar, de där stenfrukterna.

2 Comments:

Blogger cherry said...

du, jag har testat en sån där fettmätare i sällskap med fyra killar. de hade 4-12% fett i sina kroppar, jag hade 32%. 32%!!! jag försöker tänka att det är för att jag har så stora bröst, men liksom i alla fall. så jag varnar dig, det var en liten självförtroendeknäck.

fredag, 30 juni, 2006  
Anonymous Johanna said...

jag vill varna lite i annan vinkel - de små liven är inte så pålitliga, så vill du verkligen veta är det bättre att lägga pengarna på mätning hos typ fredrik paulun eller nåt. reportedly har alla hushållsvarianter av såna där vågar så stor felmarginal att resultatet helt enkelt inte blir användbart, säger mina VK-kompisar.

och just det, nej, spinning, aldrig provat, det verkar vara DÖDEN! inte minst musikaliskt, "riviga rocklåtar" is not what makes my body move. synd, eftersom alla säger att det är en så enormt effektiv träningsform.

lördag, 01 juli, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home