måndag, augusti 14, 2006

dios mio

03:44
jag vaknar i hettan kl tre och kan inte somna om. stiger upp och bakar ett bröd.
observera att brödet låg på jäsning för att bakas på morgonen, så helt galen är jag inte.
men när jag lix är uppe kommer jag på att s fyller år och inspirerad av cupcakehetsen har jag bestämt mig för att hon ska få något hemlagat.
så medan ni alla ligger och sover sött bakar jag sweet sweet cupcakes.
samt ett asgott surdegsbröd på rågmjöl med aprikoser och valnötter.
loves att baka. defekt arm till trots.

05:34
jag gillar inte att få komplimager av folk vars stil jag inte håller med om.
alltså om en person som är ful i håret (typ blockslingor) säger att jag är fin i håret blir jag genast deppig, eftersom det innebär att jag impar på fel målgrupp. känner ni igen det här?
nu äntligen kom dn.

3 Comments:

Anonymous Johanna said...

ja, känner igen. men vill egentligen helst inte kännas vid, för det är ju något lite snobbish i det...

i mitt fall handlar det väl mest om i fall folk som har en i mina ögon sunkig sångstil gillar min (alltså inte nödvändigtvis sjunger dåligt utan gillar en sångstil jag tycker är ful), men vad gäller kläder och hår tror jag att skitmånga är som jag - vet egentligen vad som är snyggt men prioriterar inte att lägga så mycket tid på det som det skulle behövas, nöjer sig med G istället för att plugga och få VG, typ...

jag tror mer du ska se det som att din frisyr/outfit öppnar deras ögon för vad som kan vara snyggare än det de själva har.

måndag, 14 augusti, 2006  
Blogger Jacob! said...

ÄTER BRÖDET NU - INSTÄMMER I FOLKETS HYLLNINGAR - DET ÄR ETT GOTT BRÖD, DET ÄR DET

måndag, 14 augusti, 2006  
Blogger Manis said...

You know it.

Du skriver så mycket, det är KUUUL! Eller LABAI GERAI som vi säger i Litauen.

måndag, 21 augusti, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home