lördag, september 02, 2006

så himla peppad på idag

för första gången på länge kommer jag att ha en helt ledig helg.
bättre upp: en ledig helg med pengar.
so sweet.

börjar nog med frukost på rival, loves deras valnötsbröd med russin i.
sen ska jag shoppa

parfym:
nästan bestämt mig för narcisco rodriguez, men guccis brunaär en såndär doft som i början känns alldeles för tung men efter en halv dag just right

kläder:
tröja byxa kofta whatever behöver allt. vill helst ha nakkna men jag var där igår, lovade mig själv att inte gå ut tomhänt, provade dreamy jacka/kofta med sidenskärp, såg ut som en bröstmadam, ville skära av mig brösten, tänkte att det är bättre att bara låta bli att köpa jackan/koftan, gick ut tomhänt och sur.
var så desperat efteråt att jag till och med gick in på filippa k. fick klaustro och skyndade mig ut direkt. kände mig smutsig.

smink:
sjukt peppad på pradas höstlook med beigea toner och vinröda lips. har aldrig varit en sminkfia men det här passar mig purrfect. vad tror ni om märken? köper ju helst ysl men de har inte särskilt rikt färgutbud. har tröttnat lite på mac. (gud vilken bortskämd snorunge)

3 Comments:

Blogger Lovisienstadt said...

jag har ett nytt höstläppstift från ysl! från nya höstutbudet, alltså. det är väldigt rött men varmt rött istället för åttiotalskallt. jag blir alldeles lycklig när jag ser det. blir dock mindre lycklig när jag inser att jag måste köpa en penna till. JAG VILL INTE HA LÄPPENNA!

let's cut our tits off. vi slänger dem i svarta, svarta ån.

lördag, 02 september, 2006  
Blogger cherry said...

vilken drömhelg.
jag har ingen koll på smink längre, hinner aldrig sminka mig. men ysl är ju aldrig fel. pallar inte heller mac, känner mig som marit bergman.

lördag, 02 september, 2006  
Blogger Brita said...

louie: grattis! och hata läppenna. har insett att jag också behöver en, så min mun inte ser så himla nyhånglad ut varje gång jag har läppstift. uää.

cherie: så himla tacksam att du sätter ord på vad det är jag ogillar med mac (och marit bergman)! hinner heller aldrig sminka mig men nu när det är dags att ta farväl av sommarhy och fräknar ser jag bara så himla trött ut, vilket kräver vissa åtgärder.

lördag, 02 september, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home