torsdag, september 07, 2006

Vilket spektakel




Klicka på bilden!

Som avskedspresent till en vän som flyttar till NY tog vi (och med "vi" menar jag Jens) lite sköna bilder så han ska minnas oss (mig, J och Mart) PLUS Kungen och Sillan. Två flugor i en mao.

Som vanligt när jag har skolgrejer att göra får jag en sjuk lust att skriva everything but.

Kom ihåg det här:

- På Lux Dessert och Choklad kan man äta många goda saker, bland annat praliner. Godaste (alltså etta på all time high, jag svär) är champagnetryffeln.

- Big Love - så snygga kvinnor i den serien. Chloé, Amanda, Jeanne.

- Världens gulligaste spel till PSP heter Locoroco. Man är en klump som ska äta sig fetare och man tar sig fram genom att tippa plattformen så blobban rullar. Allt till tonerna av japansk pop som klumpen sjunger med i.

- Gå till tandläkaren minst en gång om året, eller varannan i alla fall. Jag lärde mig the hard - och extremt smärtfulla - way. Mer om det senare.

- Friggs Grönt Te mild vanilj smakar som en liten bit av himlen. Jag visste väl att om jag härdade ut tillräckligt länge så skulle det bli gott till slut, det där gröna teet.

- Farväl Falkenberg förtjänar verkligen all hype som omger den. Gå och se innan du hunnit tröttna på att Alla tycker den är så fantastisk. Har nog aldrig varit med om en finare film. (Varför görs det inga såna om kvinnor?)

- Idag var det biljettkontroll på tuben. Som vanligt hade jag ingen biljett och såg framför mig hur jag skulle bli bötfälld åttahundra som jag inte har. Sa till kontrollanten att jag hade den i väskan nånstans och grävde och grävde (har sjukt mycket grejer i min väska). Mycket snart petades jag i sidan av världens gulligaste pensionärsgubbe som ville ge mig en ostämplad niokronorsbiljett men kontrollanten hängde som en hök över mig och sa åt mig att leta noggrannare. Efter ett tag hade jag typ fyra gamla kuponger i handen och ba "du ser kanske att jag BRUKAR köpa biljett, jag hittar bara inte den senaste" och han ba "jag tror dig" och klev av vagnen.
Av detta har jag lärt mig två saker:
1. Det finns gulliga pensionärer därute!
2. Det lönar sig ALLTID att planka.

12 Comments:

Blogger cherry said...

haha! var?

torsdag, 07 september, 2006  
Blogger Brita said...

på sveavägen.
tydligen är den där grejen (bild med utskurna hål där man kan stoppa in ansiktet - vad kallar man det för?) hittegods från nöjesguiden waaay back. nu står den på J's kontor. har länge letat en anledning att använda den.

torsdag, 07 september, 2006  
Blogger D.S. said...

Det är Disco STHLM:s gamla från nåt spektakel. Skönt att den äntligen kom till "användning"!

torsdag, 07 september, 2006  
Blogger Lovisienstadt said...

HAHA! jag ÄLSKAR bilden. den lyste upp hela min mörka höstjävelkväll!

torsdag, 07 september, 2006  
Anonymous Tilda said...

- Lovely picture!
- Hata tandläkaren! (eller sina tänder, det beror på hur man ser på det...)
- Tack för påminnelse att man ska se film innan man tröttnat på hypen. Ska se å det snaraste.
- Söt farbror, gött att du slapp böta.

torsdag, 07 september, 2006  
Blogger Jacob! said...

Mkt mkt mkt blåblodig bild. Amanda = kommer, nej, MÅSTE, bli världens roligaste aktris snart.

torsdag, 07 september, 2006  
Blogger Brita said...

d.s. : ok, haha. men i vilket sammanhang "användes" den på disco sthlm?

louie: jag tänkte på dig från det att jag kom på idén, under själva plåtningen och efteråt ända tills jag skickade den till dig.

tilda: nej ÄLSKA tandläkaren och dess bedövningssprutor obs ej ironi. när man har så ont som jag hade finns faktiskt inget bättre än att komma till en tandläkare som bedövar en med tre stora sprutor så det bara känns sköööönt.

jake: visst är det konstigt att hon inte ses som värsta baben av typ alla?

fredag, 08 september, 2006  
Blogger Martin said...

Alltså förstår ni att jag är typ lika stor som hela kungaparet TILLSAMMANS?
Jag fattade det först precis nu.

fredag, 08 september, 2006  
Blogger masha said...

aah nej, säg ingenting om tandläkaren. inte för att jag är rädd eller något (tandsköterskemamma) men jag har inte varit på två år! eller nej, shit, snart tre *dör* måste verkligen boka en tid NU!

jag har bara sett lite av big love. den verkar ok.

fredag, 08 september, 2006  
Blogger Lovisienstadt said...

har du skickat den till mig?

fredag, 08 september, 2006  
Blogger Brita said...

men ja, jag tyckte väl att det var konstigt att du inte kommenterat det. det var för att kunna skicka till dig som jag tog den överhuvudtaget, fotot till Göran togs med Fin Kamera och lite mer spännande perspektiv.

fredag, 08 september, 2006  
Blogger Lovisienstadt said...

hade du skickat den via mms alltså? jag har inte fått den. men det gör inte så mycket, det är ju roligare att se den så här, i större format. i love it.

fredag, 08 september, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home