onsdag, november 22, 2006

idag räknar jag mina blessings, Oprah, och jag gör fel och drar iväg åt fel håll men hey, jag fick ju se Roy

När man tre nätter i rad inte sovit mer än fyra timmar i snitt för att man har lindat in sig i en galet seriös presentation och samtidigt inte har några pengar alls att gå på Filmfestivalen för eller ens betala telefonräkningen så Tre förmodligen spärrat telefonen just nu, och man missar S's filmkväll för att hjärnan är paj, då blir det så otroligt mycket jobbigare när ens temporära rotfyllning bara plopp, följer med tantråden ut ur munnen än vad det skulle varit annars, sans brist på varken pengar eller sömn eller Mists of Avalon (som jag aldrig ens hört talas om men S älskar den och det räcker) .

Ändå-
Glädjeämne (gratis!): Roy Andersson Work in Progress. Tjugo minuter av hans film, jättefin med en bastuba i mitten, men framförallt fick man höra honom svära och förolämpa Filminstitutet, You go, Roy!

2 Comments:

Blogger Lovisienstadt said...

Åh, min lilla rotfyllningsvän!

torsdag, 23 november, 2006  
Anonymous Anonym said...

men Prita!! vad jobbigt för dig, men du vet ju att du och jag kan se Mists of Avalon any time! du har en filmkväll innestående. /S

fredag, 24 november, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home