söndag, december 17, 2006

i magen - en benprotes

Igår natt passerade jag och Elin en man som satt på marken med sin benprotes utströdd på marken bredvid honom. Det var ett sånt där ögonblick när man får helt ont i magen för att det är så bra, så bisarrt att det enda man kan göra är att få just magknip för att spara känslan och minnas den i en kroppsdel i alla fall.

Inatt och nu på morgonen ska jag väl säga har jag varit på julfest och bytt julklappar.
gav bort; BBc's Heroes of the WWII (till Christian som loves världskrigen, det senare in particular)
fick: ett munspel!
har spelat hela kvällen from the top of my lungs så jag är hes men med en touch av Peps.
hade med mig fancy inneskor i en skopåse till festen, käkade sill och potatis dvs midsommarbuff+e, skålade i 80% estniskt brännvin blandat med julmust SAMT bjöd en okänd psykstudent på lussekatt. godnatt. vi ses igen om tre timmar.

2 Comments:

Blogger Lovisa K said...

god jul! blev du ledsen för att du inte knep vita flygeln..

onsdag, 20 december, 2006  
Blogger Manis said...

En gång när jag var vuxen och min bror likaså, smugglade vi in en flaska Vana Tallinn (sprit maskerad till likör) på ett uteställe. Jag får kväljningar när jag tänker på estnisk alkohol. Men litauisk tranbärssprit gillas skarpt. Hälsningar från Sjöträsk.

torsdag, 28 december, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home