torsdag, januari 04, 2007

baconfett och golf


På gatorna i Bushwick: en båt.

Onsdag: Galleridag. Återigen frukost på Brooklyn's Natural och jag vill aldrig mer äta någon annan stans. Skönt att min mage har lite taktkänsla och håller sig på mattan ang det Vita Mjölet under semestern, så jag kan äta bagels utan att krevera.
Helt galet väder, varmt och soligt, typ sportlovsläger i Kittelfjäll om ni är med. Åkte sedan till Chelsea, kollade in Maison de Martin Margiela och vilket självplågeri med min tunna studentplånbok. Ni fattar.
J hade en fin galleriguide som Loyalmartin komponerat men det behövdes knappt eftersom allt ligger samlat kring tre, fyra kvarter och vi gick på nästan tiotalet gallerier. Något som vi dock inte skulle hittat till utan guiden var Burgaren som lade grunden för J's dubbelmiddag, en $5-historia på murrigt hak med krumryggad servitör. Smakade tydligen helt gudomligt. Jag var inte lika imponerad eftersom mina strips verkade vara friterade i baconfett.
Sittning två var på Risotterian på Bleecker som jag spanade in under vansinnesturen (SATC) och vi åt alla tills vi blev helt matta.
På vägen hem (eller, det var nog innan risotton) gick vi längs kajen förbi Chelsea Piers Golf Club och det var fint och konstigt. Golfbanan var som ett stort monster med dess skyddsnät som sköt från vattnet upp i skyn (kolla bilderna på länken så fattar ni kanske). Himlen var vi det här laget helt rosa och golfbanan upplyst av starka starka strålkastare och så ljudet av klubbor, i övrigt ganska tyst. Göran kommer nog att gå dit och fota sen så kolla in hans blogg.