fredag, januari 05, 2007

From Marcy to Madison Square to the only thing that matters in just a matter of years


Torsdag: sprang nästan genom Bushwick till tunnelbanan för vilken skillnad det är att gå ensam i heels. Vi snackar thugs lookin for love. Mötte upp med Konrad och hans kusin för brunch på Nolita House och det är roligt att längsta hänget vi haft sedan 1997 är i NY trots att båda bor i Sthlm.
Fick lite efterlängtad egentid i shoppingstråken vilket resulterade i en klänning från American Apparel, två par Lost in Translation-panties, en knasig födelsedagspres åt J, läppglans från Pout och lite annat stuff från Sephora.
Sen Madison Square Garden och hockey - Rangers mötte Flyers och det var heeelt galet. Vi löpte hela linan ut och drack öl med sugrör (jag iaf) och käkade nachos med cheese och jag ville köpa ett finger, ett sånt stort i skumgummi som man pekar med, men det var ingen annan som hade och jag ville inte vara en tönt. Till min stora besvikelse har de inte klackar på samma sätt som hemma men å andra sidan är var man sin egen klack istället vilket blir kul, det var en del sammandrabbningar här och där mellan fansen. Men de har inga riktiga ramsor utan det var mest FLY-ERS SUCK! FLY-ERS SUCK!
När det blir fight mellan spelarna, det är helt sjukt, Hollweg måttade in flera knytnävar i ansiktet på en flyer och de får hålla på tills de blir less.
Straka gjorde hatrick och en man vid namn Lorenzo friade via jumbotronen till sin Melissa eller Melanie och de hade likadana tröjor med applikationer i 3D.

2 Comments:

Anonymous lovisienstadt said...

PRITA, jag ska till obygden över dagen, så jag kan inte svara på ditt mail. Men det kommer, det kommer! Antagligen ikväll kring midnatt.

lördag, 06 januari, 2007  
Blogger Konrad Olsson said...

Tack för senast. Oh, the irony, var det verkligen 1997 senast? Trodde det var 93...
Trevlig resa hem!

tisdag, 09 januari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home