torsdag, januari 04, 2007

gott nytt




Söndag: åkte ut på Coney Island via Brooklyn Bridge och det var soligt och vi gick på stranden och det kändes helt galet att det var 31dec (och New York).
Göran lagade galet god middag och sedan åkte vi hem till hans kompis Chai i Harlem där vi firade tolvslaget och såg the ball drop på tv.
Chori hade lagat den bästa sushin med tonfisk och Joe bjöd på en konstig kaka gjord av svarta bönor och på vägen hem fick jag komplimanger för min spanska och det var bästa nyår på väldigt länge.

Måndag: ganska sega från gårdagen/morgonen och åkte in till hetsen vid Broadway eftersom det var det enda som var öppet och åt pizza och gick på fläskig AMC-bio. Åt Junior Mints (finns på Daglivs Fridhemsplan för er som vill delta i vår resa på distans) och chokladrussin. Loves amerikat.

Tisdag: grymma scones till frukost i Williamsburg (som ligger ganska nära där vi bor) och drog till Beacon's Closet.
Gillar verkligen de här delarna av stan foodwise men det är synd att det mesta av kläderna kretsar kring boho-chic och surf (What have Billabong done for me lately? ).
Åkte till West Village och dreglade lite på Yohji Yamamoto, köpte varsin tisha på Marc Jacobs' H&M-aktiga accessoarbutik. Gick till Kiehl's concept store för att frossa i hudvård men kom på att jag inte alls gillar deras naturliga approach. Jag vill ha produkter som har en air av dermatologer/vetenskapsmän-kokar-krämer-i-laboratoriet-i-timmar-drivna-av-deras-passion-för-persikohy över sig.
J: -"jaha, som att huden ryker lite efter att du smörjt in dig?"
Tillbringade en hel del tid på Kim's Video och köpte min första serietidning (vägrar kalla det graphic novel) på Forbidden Planet. Spontanfest hemma, drack Miller's High Life - The Champagne of Beers, dog av namnet och missade Konrad för att jag inte kollade mailen.