söndag, januari 07, 2007

this was back when franklin ave was still pretty


(kolla vad soligt det var idag! loves min stjärthaka i det här ljuset. vem är killen med mustachen förresten, står han inte lite väl nära?)

Lördag: downtown Brooklyn. Jag tror inte att ni kan fatta, men försök. Solen! Hiphopen! Salsan! Basketkidsen! Det var säkert femton grader idag och folk gick utan jacka och Göran hade läst att det tydligen inte skulle bli kallare än såhär nu, den enda vintern utan snö i NY sedan de började mäta.
Vi gick längs Myrtle Av och för varje kvarter ett nytt soundtrack, någons bil som dunkade ut Nas eller en Deli som vibrerade av latinorytmer.
Stannade och brunchade på Maggie Brown och letade oss fram till Mc Sweeney's-butiken men när vi kom dit, efter ett stopp på Dunkin' Donuts för att läsa lite (J) och spela lite Nintendo DS (jag), hade de redan stängt.
SoHo istället, hånglade upp lite skor (måste ha ett par sneakers men det tar emot, vill helst ha klackar), fick stånd inne på Strand Books och me love Sephora long time.

3 Comments:

Blogger c said...

jag älskar det här. nya inlägg dagligen, så spännande och roligt! men, när kommer du hem?

söndag, 07 januari, 2007  
Anonymous brito said...

oh jag måste tyvärr återvända redan på tisdag kväll. alldeles för tidigt (är inte redo att betala mer än 100 spänn för en tvårätters plus dryck riktigt än).
du i sthlm då?

söndag, 07 januari, 2007  
Blogger c said...

haha. jag är i stan till 18:e.

onsdag, 10 januari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home